Primaire navigatie overslaan
skip.tertiary.navigation

MOTORTECHNOLOGIE

De XF biedt de keuze uit verfijnde, efficiënte diesel- en benzinemotoren, alle met een dynamische rijbeleving en alerte Jaguar prestaties.

PRESTATIES EN EFFICIËNTIE

Ongeacht of u kiest voor een van onze nieuwste, hightech Ingenium-motoren of de pure prestaties van een V6, elke motor levert gegarandeerd het alerte rijgedrag van een echte Jaguar.

HET INGENIUM-PROGRAMMA

Ingenium is Jaguar Land Rover's nieuwe generatie motoren, die zijn ontworpen voor moeiteloze prestaties, raffinement en efficiency. Met geavanceerde technologie en een geheel aluminium constructie biedt Ingenium indrukwekkend lage waarden voor verbruik en CO2-emissies.

INGENIUM BENZINE

De nieuwe 2.0 liter viercilinder Ingenium turbo benzinemotoren van de XF leveren een uitstekend vermogen en koppel. Met hun lichtgewicht ontwerp en de uitgebreide toepassing van rollagers met lage wrijving, zijn Ingenium benzinemotoren gebouwd om soepele en zeer efficiënte prestaties te leveren.

INGENIUM DIESEL

Ingenium-technologie vormt de basis van drie van de dieselmotoren in het XF-programma. Deze compleet van aluminium gemaakte motoren onderscheiden zich door een lage inwendige wrijving, een zeer stijf motorblok en twee balansassen voor lage trillingsniveaus en daarmee voor zeer soepele prestaties. Alle motoren zijn uitgerust met Stop/Start-technologie en Smart Regenerative Charging, dat de accu oplaadt wanneer de bestuurder gas terugneemt of afremt. Zo wordt kinetische bewegingsenergie teruggewonnen en brandstof bespaard, met name in stadsverkeer.

300 PK 3.0 LITER V6 TWIN TURBODIESEL

De 3.0 liter V6 twin turbodieselmotor levert een ongekend hoog vermogen en koppel en een uitzonderlijke souplesse. De motor maakt gebruik van twee parallel geplaatste, sequentiële turbocompressoren - een innovatief concept van Jaguar Land Rover – zodat het vermogen bij elk toerental soepel en direct beschikbaar is. Daarnaast zorgt een tweetraps vloeistofkoeling voor een lager energieverbruik.

F-TYPE MOTOREN

De benzinemotoren van de XF bieden vermogen en alerte prestaties, bij extra efficiency. De 3.0 liter V6 Supercharged benzinemotor is bekend uit de Jaguar F‑TYPE en is beschikbaar met 340 pk of 380 pk. Deze aluminium motoren bieden direct toegang tot grote vermogens- en koppelwaarden bij alle toerentallen. Daarnaast onderscheiden ze zich door een unieke soundtrack.

XF MOTORENGRAMMA

Kies de krachtige, efficiënte benzine- of dieselmotor die aansluit bij uw rijstijl.

MOTORISATIE:
Jaguar 20D Diesel Engine

E-PERFORMANCE 2.0 LITER VIERCILINDER TURBODIESEL INGENIUM MOTOR VAN 163 PK (RWD)

De 163 pk 2.0 liter viercilinder Ingenium turbodiesel is verfijnd en bijzonder efficiënt, en beperkt zo het brandstofverbruik en dus de CO2-emissie. De directe inspuiting met low-flow injectoren zorgt voor een zeer precieze dosering van de brandstof die in de verbrandingskamers wordt ingespoten. Dit staat garant voor maximale efficiency. Dit heeft geen negatieve invloed op het rijplezier. Integendeel; het krachtige motorkoppel zorgt al vanaf lage toerentallen voor goede prestaties en een vlotte acceleratie.

0-100 km/h in 8,7 seconden (RWD, manueel); 8,7 seconden (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 4,0 l/100 km (RWD, manueel); 4,1 l/100 km (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 3,6 l/100 km (RWD, manueel); 3,6 l/100 km (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 4,8 l/100 km (RWD, manueel); 5,1 l/100 km (RWD, automaat)

CO2-emissies: 104 g/km (RWD, manueel); 109 g/km (RWD, automaat)

Jaguar 20D Diesel Engine

2.0 LITER VIERCILINDER TURBODIESEL INGENIUM MOTOR VAN 180 PK (RWD/AWD)

De 180 pk 2.0 liter viercilinder Ingenium turbodiesel biedt indrukwekkende prestaties en gunstige verbruikscijfers. Voor een motor van deze inhoud is het koppel opmerkelijk hoog, zonder dat dit ten koste gaat van de efficiëntie – een unieke balans die voor een groot deel te danken is aan de turbocompressor met variabele geometrie. Door zich aan de variërende stroming van de uitlaatgassen aan te passen, zorgt deze voor een zo hoog mogelijk koppel bij lage toerentallen, wat resulteert in veel kracht over een breed toerengebied en een gelijkmatige, progressieve respons zonder vertraging.

0-100 km/h in 8 seconden (RWD, manueel); 8,1 seconden (RWD, automaat); 8,4 seconden (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 4,3 l/100 km (RWD, manueel); 4,3 l/100 km (RWD, automaat); 5,7 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 3,9 l/100 km (RWD, manueel); 3,8 l/100 km (RWD, automaat); 5,7 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 5,1 l/100 km (RWD, manueel); 5,2 l/100 km (RWD, automaat); 5,7 l/100 km (AWD, automaat)

CO2-emissies: 114 g/km (RWD, manueel); 114 g/km (RWD, automaat); 129 g/km (AWD, automaat)

1All Wheel Drive is alleen beschikbaar met automatische transmissies.

Jaguar 20D Diesel Engine

2.0 LITER VIERCILINDER TWINTURBO DIESEL INGENIUM MOTOR VAN 240 PK (RWD/AWD)

De 240 pk 2.0 liter Ingenium viercilinder twin turbodiesel biedt een hoog vermogen en een genereus koppel. Het sequentiële turbosysteem maakt gebruik van een grote en een kleine turbocompressor voor een continue acceleratie en maximale prestaties. Dankzij een doorontwikkeling van de Ingenium-technologie levert de motor een hoger specifiek vermogen. De verbeteringen omvatten onder meer een vernieuwd common railsysteem waarvan de inspuitdruk is verhoogd van 1.800 tot 2.200 bar, en injectoren met een hogere stroomsnelheid1.

0-100 km/h in 6,5 seconden (RWD, automaat); 6,7 seconden (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 5,3 l/100 km (RWD, automaat); 5,5 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 4,6 l/100 km (RWD, automaat); 4,8 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 6,5 l/100 km (RWD, automaat); 6,7 l/100 km (AWD, automaat)

CO2-emissies: 139 g/km (RWD, automaat); 144 g/km (AWD, automaat)

1All Wheel Drive is alleen beschikbaar met automatische transmissies.

Jaguar Diesel V6TC Engine

3.0 LITER V6 TWINTURBO DIESELMOTOR VAN 300 PK (RWD)

De 300 pk 3.0 liter V6 twin turbodiesel levert een ongekend hoog vermogen en koppel en een uitzonderlijke souplesse. De motor maakt gebruik van twee parallel geplaatste, sequentiële turbocompressoren – een innovatief concept van Jaguar Land Rover – zodat het vermogen bij elk toerental soepel en direct beschikbaar is. Daarnaast reduceert een tweetraps vloeistofkoeling het brandstofverbruik.

0-100 km/h in 6,2 seconden (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 5,5 l/100 km (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 4,8 l/100 km (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 6,6 l/100 km (RWD, automaat)

CO2-emissies: 144 g/km (RWD, automaat)

2.0 LITER VIERCILINDER TURBOBENZINE INGENIUM MOTOR VAN 200 PK (RWD)

De 200 pk 2.0 liter viercilinder Ingenium turbo benzinemotor biedt de souplesse van grotere motoren, maar bij een veel lager brandstofverbruik. De directe brandstofinspuiting via centraal geplaatste solenoid-injectoren garandeert een nauwkeurige brandstofdosering voor een bijzonder efficiënte en schone verbranding. Het Intelligent Continuously Variable Valve Lift Control-systeem regelt de timing van de inlaatkleppen, waarmee de motorprestaties optimaal aan alle rijomstandigheden kunnen worden aangepast. Dit wordt geregeld door een dubbele, onafhankelijk-variabele nokkenastiming voor een optimale vermogensontwikkeling bij elk toerental.

0-100 km/h in 7,5 seconden (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 6,8 l/100 km (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 5,8 l/100 km (RWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 8,4 l/100 km (RWD, automaat)

CO2-emissies: 154 g/km (RWD, automaat)

2.0 LITER VIERCILINDER TURBOBENZINE INGENIUM MOTOR VAN 250 PK (RWD/AWD)

De 250 pk 2.0 liter viercilinder Ingenium turbo benzinemotor levert een uitstekend toegankelijk vermogen en koppel. Doordat het maximum koppel beschikbaar is tussen 1.300 en 4.500 toeren, accelereert u snel en verloopt elke inhaalmanoeuvre moeiteloos. De twin scroll turbocompressor heeft een geïntegreerd uitlaatspruitstuk dat de uitlaatpulsen van de twee cilinderparen synchroniseert, waarmee de turbovertraging aanzienlijk wordt beperkt en de motorrespons wordt verbeterd.

0-100 km/h in 6,6 seconden (RWD, automaat); 6,6 seconden (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 6,8 l/100 km (RWD, automaat); 6,9 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 5,8 l/100 km (RWD, automaat); 6,0 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 8,4 l/100 km (RWD, automaat); 8,7 l/100 km (AWD, automaat)

CO2-emissies: 154 g/km (RWD, automaat); 159 g/km (AWD, automaat)

1All Wheel Drive is alleen beschikbaar met automatische transmissies.

Jaguar 3Litre Petrol Engine

3.0 LITER V6 SUPERCHARGED BENZINEMOTOR VAN 340 PK (RWD/AWD)

De 340 pk 3.0 liter V6 Supercharged benzinemotor is uitgerust met een Roots-type twin vortex-supercharger. Deze zorgt voor een lineaire vermogensontwikkeling en een maximale respons. Dit resulteert in prestaties die overeenkomen met die van veel grotere motoren, terwijl anderzijds brandstofverbruik en emissies worden gereduceerd. De motor is ook uitgerust met dubbele onafhankelijk-variabele nokkenastiming (om de nokkenastiming van de in- en uitlaatkleppen te variëren) en met lichtgewicht zuigers (inclusief zuigerveren met ultra-lage wrijving) om prestaties en efficiëntie te vergroten. Twee contra-roterende balansassen zorgen voor extra raffinement.

0-100 km/h in 5,4 seconden (RWD, automaat); 5,4 seconden (AWD)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 8,3 l/100 km (RWD, automaat); 8,6 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 6,3 l/100 km (RWD, automaat); 6,7 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 11,7 l/100 km (RWD, automaat); 11,9 l/100 km (AWD, automaat)

CO2-emissies: 198 g/km (RWD, automaat); 204 g/km (AWD, automaat)

1All Wheel Drive is alleen beschikbaar met automatische transmissies.

Jaguar 3Litre Petrol Engine

3.0 LITER V6 SUPERCHARGED BENZINEMOTOR VAN 380 PK (RWD/AWD)

Deze nog sterkere 380 pk 3.0 liter V6 Supercharged benzinemotor is uitgerust met injectoren met uiterst verfijnde vernevelingstechnologie om nog meer energie uit elke druppel benzine te halen. Dankzij het precies afgemeten brandstof-luchtmengsel in de verbrandingsruimten levert de motor een hoog specifiek vermogen en uiterst krachtige prestaties. De compacte twin vortex-supercharger die in de V tussen de twee cilinderrijen is gemonteerd, maakt gebruik van een geavanceerde, elektronisch gestuurde drukregeling voor een hoog rendement en zorgt zonder enige vertraging voor extra vermogen.

0-100 km/h in 5,3 seconden (RWD, automaat); 5,3 seconden (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (gecombineerd): 8,3 l/100 km (RWD, automaat); 8,6 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Buitenweg): 6,3 l/100 km (RWD, automaat); 6,7 l/100 km (AWD, automaat)

Brandstofverbruik (Stad): 11,7 l/100 km (RWD, automaat); 11,9 l/100 km (AWD, automaat)

CO2-emissies: 198 g/km (RWD, automaat); 204 g/km (AWD, automaat)

1All Wheel Drive is alleen beschikbaar met automatische transmissies.

Bekijk de complete XF specificaties, inclusief motor- en transmissiegegevens.

AUTOMATISCHE VERSNELLINGSBAK

De achttrapsautomaat van de XF schakelt snel voor moeiteloze acceleraties. Hij reageert alert, schakelt uiterst soepel en is bijzonder efficiënt. De versnellingsbak heeft een eigentijdse draaiknopbediening in gesatineerd zwart. In de Dynamische modus schakelt hij extra snel en heeft hij een sportievere kickdown. In de Eco-modus schakelt hij eerder op. Met de automatische versnellingsbak kunt u ook kiezen voor handmatig schakelen, via de schakelhendels aan het stuurwiel.

MANUELE VERSNELLINGSBAK*

Deze lichtgewicht, zeer geavanceerde manuele zesversnellingsbak draagt bij tot de uitstekende efficiëntie van de XF. Zijn behuizing van een aluminiumlegering, holle assen en gewichtsbesparende tandwielen besparen elke gram gewicht die maar mogelijk is. Daarmee is deze versnellingsbak de lichtste in zijn klasse. De manuele versnellingsbak werd specifiek ontwikkeld voor sportwagens en schakelt kort, soepel en comfortabel.

*De manuele versnellingsbak is beschikbaar in combinatie met de Ingenium motoren 2.0 liter viercilinder turbodiesel van 163 pk (E-Performance) en 2.0 liter viercilinder turbodiesel van 180 pk.
De wagens die worden getoond in de filmpjes op deze website, zijn niet altijd volgens de recentste specificaties. Uw lokale Jaguar concessiehouder geeft u graag meer informatie over de nieuwste specificaties.

TOONAANGEVENDE TECHNOLOGIE

Om baanbrekende technische superioriteit te bieden, werd bij de creatie van de XF gebruikgemaakt van enkele van de meest geavanceerde technologieën uit de auto-industrie. Zijn lichtgewicht aluminiumarchitectuur, chassis en wielophanging zijn compleet nieuw. De nieuwste generatie van de XF doet een beroep op uiterst geavanceerde Ingenium motoren, die worden gebouwd in ons nieuwe, geavanceerde Engine Manufacturing Centre in Groot-Brittannië, een investering van 500 miljoen GBP.

BEKIJK SPECIFICATIES

Het eigentijdse en bekroonde design, de geavanceerde rijdynamiek en het gesofistikeerde infotainment van Jaguar onderscheiden de XF van de concurrentie. Creëer de voor u perfecte XF met onze configurator.