COOKIE POLICY

Jaguar wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons Privacybeleid.

OVER JAGUAR

DE C-X16: PRESTATIES

De C-X16 heeft een perfecte gewichtsverdeling (50:50) en is voorzien van een experimentele hybride aandrijflijn met enerzijds een 380 pk (280 kW) en 450 Nm sterke 3.0 liter V6-benzinemotor met compressor, en anderzijds een elektromotor die daar nog eens 70 kW (95 pk) en 235 Nm aan toevoegt. De hybride aandrijflijn stuurt haar vermogen naar de achterwielen via een achtversnellingsbak en geeft de lichtgewicht C-X16 het potentieel om van 0 naar 100 km/u te accelereren in 4,4 seconden en een topsnelheid te behalen van 300 km/u.

De nieuwe V6 maakt gebruik van dezelfde lichtgewicht aluminium architectuur als de achtcilinder, met een onder hoge druk gegoten motorblok en dwarsgeschroefde hoofdlagerkappen voor extra sterkte en raffinement. De cilinderkoppen met dubbele nokkenas en vierkleppentechnologie worden gemaakt van gerecycleerd aluminium om de milieu-impact van de productie te verkleinen.

Een lichtgewicht aluminium chassis zorgt voor een brandstofverbruik van 6,9 l/100 km en een gecombineerde CO2-uitstoot van 165 g/km. Om de brandstofefficiëntie in reële rijomstandigheden te verhogen is de achtversnellingsbak voorzien van het Intelligent Stop/Start-systeem van Jaguar, dat de motor 300 milliseconden nadat de auto tot stilstand is gekomen, stillegt. Het systeem werd met veel bijval gelanceerd in de XF en maakt gebruik van een startmotor met dubbele elektromagneet (Twin Solenoid Starter, TSS), die in staat is de motor opnieuw te starten in de tijd die de bestuurder nodig heeft om de voet van het rempedaal naar het gaspedaal te verplaatsen.

Om te garanderen dat de krachtbron niet alleen het vermogen maar ook het typische raffinement biedt waarvoor Jaguars bekendstaan, is de V6 uitgerust met een gepatenteerd systeem van onafhankelijk van elkaar draaiende balansgewichten aan de voor- en achterkant van de motor. Wie de soepele en krachtige V8 kent, zal merken dat de V6 dezelfde geloofsbrieven kan voorleggen wat vermogensontwikkeling en raffinement betreft, met een eigen inspirerende soundtrack, en tegelijk ook een lager brandstofverbruik en een uitstoot die voldoet aan de SULEV 30- (Super Ultra Low Emission Vehicle) en Euro VI-uitstootnormen.

DE C-X16: EEN INTERIEUR HELEMAAL GERICHT OP RIJDEN

C-X16 - INNOVERENDE TECHNOLOGIE

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070
De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de EU-wetgeving. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.