COOKIE POLICY

Jaguar wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons Privacybeleid.

OVER JAGUAR

DE C-X16: INNOVERENDE TECHNOLOGIE

Een centraal aspect in de fundamenten van Jaguar is het opnieuw definiëren van prestaties en, zoals Adrian Hallmark al zei, "Jaguar doet dat met de blik resoluut op de toekomst gericht". De C-X16 geeft een goed idee van hoe de volgende generatie sportauto's van Jaguar haar vermogen zal ontwikkelen op nieuwe, technologisch vooruitstrevende manieren.

De C-X16 wordt aangedreven door een experimentele, volledig van aluminium gemaakte V6-motor met compressor. Dit op zich geeft al aan hoe de volgende generatie van verder verbeterde, energie-efficiënte en krachtige verbrandingsmotoren eruit zal zien. Maar de concept car kan ook rekenen op de diensten van een elektromotor die de prestaties nog een extra boost geeft en zich laat inspireren door systemen uit de Formule 1.

Hij zorgt ervoor dat de auto volledig elektrisch en dus uitstootvrij kan rijden tot 80 km/u en biedt extra kracht en acceleratievermogen waarover de bestuurder constant kan beschikken. Het systeem, dat bekendstaat als "Push to Pass", geeft de bestuurder tot 10 seconden lang 70 kW (of 95 pk) extra vermogen. In het onwaarschijnlijke geval dat u extra pk's nodig zou hebben, hebt u die ter beschikking, net onder uw vingertoppen. U ontketent ze met een eenvoudige druk op een knop op het stuurwiel. Omdat een elektromotor ogenblikkelijk reageert, is dat vermogen meteen beschikbaar.

Om de gespierde lijnen en luchtstroom langs de flanken van de auto niet te verstoren zijn de deurgrepen volledig verzonken in het koetswerk. Aanraaksensoren in de grepen activeren geruisloze elektromotoren die de aluminium deurgrepen aanreiken aan de bestuurder en de passagier.

C-X16 – PRESTATIES

DE C-X16: EEN INTERIEUR HELEMAAL GERICHT OP RIJDEN

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070
De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de EU-wetgeving. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.