COOKIE POLICY

Jaguar wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons Privacybeleid.

  1. ENERGIE OPWEKKEN

    Dankzij onze ervaringen en kennis uit de autosport, boeken wij enorme vooruitgang bij onze productiemodellen. De innovatieve remtechnologie met energieterugwinning van onze I‑TYPE-raceauto stelt ons in staat onze eerste elektrische concept car nog meer energie te geven.

    • Wist u dat de Formule E-auto van Panasonic Jaguar Racing tijdens één race voldoende energie kan terugwinnen uit het slimme remsysteem om zijn actieradius met 15% te verlengen? Hoe werkt dit? Door de meest moderne technologie voor regeneratief remmen te gebruiken. Ook de elektrische I‑PACE Concept maakt gebruik van een dergelijk systeem.

      Een conventionele auto met verbrandingsmotor wordt afgeremd met frictieremmen, waarbij remblokken tegen remschijven worden gedrukt. De kinetische energie van de auto wordt omgezet in warmte-energie, die vervolgens verloren gaat. In een Battery Electric Vehicle (BEV) kan de elektromotor deze kinetische energie omzetten in elektriciteit om de accu mee op te laden, zodat de actieradius van de auto wordt vergroot.

      Konzeptfahrzeug I-PACE | Energie opwekken

      In de Formule E is de lengte van de race voor elke deelnemer gelijk, en de hoeveelheid energie die mag worden gebruikt staat ook vast op 56 kilowattuur. Het voordeel van regeneratief remmen vertaalt zich tijdens de races dus in hogere prestaties en mogelijk ook snellere rondetijden. De intensiteit van elektrisch racen beproeft de onderdelen van de auto's, maar ook de technici, tot het uiterste. Jaguar plukt de vruchten van het feit dat het zich bezighoudt met zowel elektrische raceauto's als elektrische personenauto's.

    • “De Formule E is voor technici een zeer opwindende en uitdagende omgeving om in te werken. De lessen die wij leren en de ontwikkelingen in elektrische onderdelen die wij doen, kunnen wij gebruiken in de productieomgeving waar Jaguar zijn nieuwe generatie elektrische auto's maakt."
      Richard Devenport
      Research Manager, Formula E Technology

      Als u het regeneratief remmen in Jaguar's nieuwe elektrische auto zelf beleeft, zult u waarschijnlijk ook uw rijstijl aanpassen. ‘One-pedal'-rijden, waarbij u bijna uitsluitend het gaspedaal gebruikt, is dichter bij dan ooit als de bestuurder zich bewust wordt van het momentum van de elektrische auto.

      Naast al deze grote technologische veranderingen is de innovatieve I‑PACE Concept nog steeds een echte Jaguar.

      “Het is een elektrische auto, maar bovenal een Jaguar; hij moet dus alle karakteristieken hebben waar een Jaguar om bekend staat en waarom hij zo geliefd is onder klanten. De auto moet dus zowel van binnen als van buiten een verbluffend design hebben. Hij moet comfortabel en verfijnd zijn, maar tegelijkertijd een opwindende en aanstekelijke rijdynamiek hebben. Dit zijn de karakteristieken die de I-PACE Concept te bieden zal hebben aan een volledig nieuwe groep klanten."
      Ian Hoban
      Vehicle Line Director, Jaguar

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070
De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de EU-wetgeving. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.