Primaire navigatie overslaan
skip.tertiary.navigation
  1. ELEKTRISCHE PRESTATIES

    Het volledig elektrische platform van de I-PACE Concept stelde onze ingenieurs in staat om zich volledig te richten op het best mogelijke prestatiepakket voor deze volledig emissievrije auto.

    • Het meest opwindende aan de I‑PACE Concept is dat hij vanaf het begin is ontworpen als een pure Battery Electric Vehicle (BEV).

      De mogelijkheid om alle belangrijke onderdelen van een elektrische auto - motor, accupakket, wielen, enz. - te kunnen plaatsen in exact de positie die wij wilden, creëerde een geweldige kans.

      Jaguar I-PACE Concept | Elektrische Prestaties

      Met dezelfde intensiteit, passie en vaardigheden die zijn te vinden in Jaguar's FIA Formula E World Championship-team hebben de ingenieurs van de I-PACE Concept gekozen voor twee compacte en efficiënte synchrone, permanente magneetmotoren aan de voor- en achteras.
      “Het juiste concept voor een elektrische auto is een plat accupakket onder de vloer en dan twee motoren: een vóór en een achter dat pakket. De achterste motor werkt het beste om de wielen aan te drijven, terwijl de voorste motor het beste energie kan terugwinnen.”
      Dr Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover Technical Design Director
      Met de combinatie van 400 pk en een direct beschikbaar koppel van 700 Nm kan in ongeveer 4,0 seconden van 0-100 km/h worden geaccelereerd. Dat is een absoluut adembenemende acceleratie van sportauto-niveau. Het is nog veilig ook, aangezien de All Wheel Drive met dubbele elektromotor op elke ondergrond voordelen biedt.
    • De I-PACE Concept is ontworpen om plaats te bieden aan een grote lithium-ion-accu om de auto een zo groot mogelijke actieradius te geven. Hij maakt gebruik van de meest recente pouch cell-technologie en het pakket heeft een capaciteit van 90 kWh - terwijl sommige zeer bekende premium concurrenten slechts 70 kWh kunnen bieden. Eenvoudig gezegd betekent dit dus dat de I-PACE Concept veel verder zal kunnen rijden voordat hij hoeft te worden opgeladen. Zijn actieradius is berekend op 500 km volgens de Europese testcyclus. Dat is een perfect geschikte actieradius voor het dagelijkse woon-werkverkeer van de overgrote meerderheid van bestuurders, terwijl anderen soms maar één keer per week zullen hoeven op te laden.

      Om ruimte te creëren voor dit grote accupakket zijn de voor- en achteras zo ver mogelijk naar respectievelijk de voor- en achterzijde van de auto verplaatst. Een positief gevolg van deze designstrategie is dat er ook binnenin extra ruimte wordt gecreëerd, voor de bestuurder en vier passagiers.
      “Aangezien dit een compromisloze elektrische auto is, konden wij de ruimte benutten op een manier die tot op heden nog nooit is gezien bij auto’s van dit formaat. De lengte van de I-PACE Concept scheelt slechts één millimeter met die van de Jaguar XE, maar de interieurlengte - gemeten vanaf het gaspedaal tot aan de binnenzijde van de achterklep - ligt tussen die van een Range Rover en een Range Rover Long Wheelbase. De wielbasis is 2990 mm; langer dan een aantal van zijn voornaamste concurrenten. Naast een groter interieur zorgt deze lange wielbasis ook voor een stabiel weggedrag.”
      Dr Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover Technical Design Director
      Doordat het accupakket laag in de auto is geplaatst, heeft de I-PACE Concept een zeer laag zwaartepunt. In combinatie met de typische kwaliteit van de Jaguar double wishbone-voorwielophanging en Integral Link-achterwielophanging resulteert dit in een geweldige rijbeleving waarmee huidige Jaguar rijders al vertrouwd zullen zijn.
      Het ontbreken van een verbrandingsmotor in deze elektrische Jaguar betekent dat er ook geen transmissietunnel nodig is die ruimte inneemt in de cabine. Passagiers zullen enorm profiteren van de extra ruimte die wordt gecreëerd door de nieuwe indeling met vlakke vloer, en de ontwerpers van Jaguar hebben deze kans benut door in de voor- en achterzijde van het interieur opbergruimtes toe te voegen. Daarnaast is er, door de elektrische onderdelen van de auto slim te integreren, een royale bagageruimte beschikbaar.