COOKIE POLICY

Jaguar wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons Privacybeleid.

  1. RACEVERSLAG
    MARRAKESH - 12.11.2016

    In de tweede race van het kampioenschap voor Panasonic Jaguar Racing legden beide coureurs de langste raceafstand af in de historie van de raceklasse.

    • Na een race van 33 ronden en 98 km door het oude stadscentrum van Marrakesh, kwamen Adam Carroll en Mitch Evans op respectievelijk P14 en P17 over de finish.

      Beide coureurs van Panasonic Jaguar Racing kwamen in de 18e ronde naar de pits, één ronde later dan een groot aantal andere teams, met dank aan het efficiënte energiemanagement door het team. Mitch kwam vóór Adam de pitstraat in, maar Adam reed als eerste weer naar buiten na een bliksemsnelle autowissel in de pitbox.

      De coureurs kwamen voor veel uitdagingen te staan op dit circuit. Na een foutje tijdens de kwalificatie moest Adam starten op twintigste positie, maar door goed energiebeheer, een snelle pitstop en een sterk staaltje racen, wist hij zes plaatsen te winnen om als veertiende over de finish te komen. Na de race zei hij: “Het team wordt elke race beter. Wij hebben veel geleerd dat wij tijdens de komende winterstop kunnen toepassen voor de volgende race in Buenos Aires.”

      Bekijk de hoogtepunten van de langste Formule E wedstrijd ooit, georganiseerd op het Circuit International de Marrakech Moulay El Hassan

      De race van Mitch werd negatief beïnvloed toen hij werd geraakt door een andere coureur. “Gelukkig wist ik nog een aantal plekken terug te winnen, maar helaas raakte ik tegen het einde van de race de muur, omdat mijn wiel blokkeerde terwijl ik energie probeerde te sparen. Het belangrijkste is dat wij meer data hebben kunnen verzamelen, die wij kunnen analyseren tijdens de pauze tot de volgende race,” aldus Mitch.

      James Barclay, Team Director van Panasonic Jaguar Racing, vond ook dat de race talloze positieve aspecten had opgeleverd. “Wij konden tijdens de kwalificaties niet het maximale uit de auto halen, maar wij weten dat hij sneller is dan de tijden lieten zien. Wij hebben tijdens het hele weekend geen betrouwbaarheidsproblemen gehad en wij schuiven steeds verder naar voren in het veld. Dit is zeer vertrouwenwekkend voor een nieuw team als het onze. Ook de werkzaamheden van het team zelf zijn erg vooruitgegaan na de lessen die wij hebben geleerd in Hong Kong, wat erg positief is voor Panasonic Jaguar Racing als geheel.”

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070
De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de EU-wetgeving. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.