DE FEITEN
In de training en kwalificatiesessies mag maximaal vermogen worden gebruikt. In onze snelste en meest efficiënte
-
Max. vermogen:
250 kW, gelijk aan 335 pk
Attack Mode:
235 kW, gelijk aan 315 pk
Maximaal geregenereerd vermogen:
250 kW -
0-100 km/h:
2,8 seconden
Lengte:
5.160 mm
Breedte:
1.770 mm -
Topsnelheid:
280 km/u
Gewicht accu:
385 kg
Minimumgewicht (incl. bestuurder):
900 kg
-
I-TYPE ACCU
De generatie 2 lithium-ion-batterij (385 kg, 52 kW) is ondergebracht in een veiligheidskooi van koolstofvezel. De bruikbare energie van de batterij is gelijk aan het volledig opladen van 5.000 mobiele telefoons. Het oplaadbare energieopslagsysteem (RESS - Rechargeable Energy Storage System) wordt vóór de race opgeladen en tijdens de race brengt regeneratief remmen energie terug in de batterij.
-
I-TYPE AANDRIJFLIJN
De Jaguar Racing Motor Generator Unit (MGU) is geheel nieuw voor seizoen 6 en is gebaseerd op de ervaringen van het team tijdens het eerste seizoen met de Gen 2-auto. Tijdens de ontwikkeling en het testen richtte het team zich op het lichter en efficiënter maken van de MGU om de algehele prestaties van de
I-TYPE verder te verbeteren. -
I-TYPE OMVORMER
De op maat gemaakte omvormer I-TYPE-siliconencarbidemodule is ontwikkeld door Jaguar Racing. De omvormer zet de in het accupakket opgeslagen gelijkstroom om in de wisselstroom die de motor voedt en ons het te gebruiken vermogen verschaft.
-
I-TYPE ARCHITECTUUR
De nieuwe, extreme look is niet alleen esthetisch. De
I-TYPE 4 is speciaal ontworpen om de neerwaartse kracht te vergroten, dankzij de grote diffuser, voor een superieure grip, zelfs wanneer je een andere auto van dichtbij volgt. Een andere belangrijke functie is de nieuwe FIA Halo-hoofdbescherming met zijn innovatieve LED-lichtstrip. Wanneer de verlichting op de Halo blauw oplicht, zijn de auto en de piloot in de Attack-modus De Halo licht magenta op wanneer de piloot FanBoost heeft geactiveerd, zodat fans de strategie van hun favoriete team of piloot gemakkelijk kunnen volgen.