Primaire navigatie overslaan
skip.tertiary.navigation

ACTIERADIUS EN OPLAADPROCES

Met de I‑PACE komt u verder.

Play Video

DE TOEKOMST VAN AUTORIJDEN

De I‑PACE heeft een actieradius van 480 km volgens de WLTP-rijcyclus*. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de hightech lithium-ion-accu met een capaciteit van 90 kWh. Door de nieuwste technologie voor elektrische auto's te combineren met onze passie voor design zijn wij erin geslaagd een emissievrije auto te ontwikkelen die nog steeds een onmiskenbare Jaguar is.

*WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) is het nieuwe proces dat is ingegaan in 2017. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies van personenauto's in Europa gemeten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel.

WIST U DAT

Selecteer een categorie en kijk hoe de actieradius van de I-PACE wordt beïnvloed.

INTERIEURKLIMAAT

Verwarmings- en aircosystemen gebruiken energie en dit kan de actieradius verkleinen.

Deze systemen worden het meest gebruikt aan het begin van een rit. Om de invloed op de actieradius te verminderen, kan de I‑PACE het interieur voorverwarmen/-koelen voordat u vertrekt, terwijl de auto wordt opgeladen. Zo kan de I-PACE het interieur verwarmen of koelen met stroom van het elektriciteitsnet, niet van de accu.

EXTREME TEMPERATUREN

Extreem lage en hoge temperaturen beïnvloeden de mate waarin de accu zijn lading kan behouden.

De I-PACE heeft geavanceerde systemen voor thermisch beheer die de accu op optimale bedrijfstemperatuur houden, zodat de invloed van buitentemperaturen op de actieradius van de auto minimaal is.

RIJSTIJL

Een van de belangrijkste beïnvloedende factoren van de actieradius is de bestuurder zelf. Vaak en snel accelereren heeft een nadelige invloed op de acculading van de auto, terwijl rijden op een constant tempo de actieradius van de elektrische auto helpt te optimaliseren. Als u geleidelijk accelereert, hoeft u ook minder vaak hard te remmen; hard remmen vergt meer energie dan rustig remmen.

Rijden met een constant tempo helpt de actieradius van de auto te optimaliseren.

RIJDEN IN VERKEER

Bij het accelereren en remmen wordt energie verbruikt.

Herhaaldelijk accelereren en remmen, bijvoorbeeld in druk verkeer, is voor de accu even belastend als voor de bestuurder.

Door zo veel mogelijk een constante snelheid aan te houden tijdens druk verkeer blijft de actieradius zo groot mogelijk.

SCHOON, GEMAKKELIJK, PROBLEEMLOOS

De accu van de I-PACE wordt opgeladen via de laadaansluiting van de auto, dat discreet achter het voorwiel in de wielkast is aangebracht. Na het aansluiten van de kabel kunt u weggaan en de I‑PACE laten opladen. Het opladen stopt automatisch wanneer de accu van de auto volledig is opgeladen. Omdat het oplaadsysteem volledig autonoom werkt, is het absoluut veilig om de auto op te laden als het regen of sneeuwt.

THUIS OPLADEN

Voor optimaal thuis opladen kunt u een goedgekeurde Jaguar thuislader laten installeren*. De I-PACE is uitgerust met een 7 kW enkelfase wisselstroom-boordlader**, die de auto 's nachts volledig kan opladen en per uur een actieradius tot wel 35 km kan toevoegen. Bij gebruik van een standaard stopcontact verloopt het opladen langzamer dan met een thuislader (tot 11 km actieradius per uur), maar is de laadsnelheid voldoende om het gemiddelde woon-werkverkeer van 60 km te dekken als de auto 's nachts wordt opgeladen. Industriële stopcontacten (of speciale stopcontacten) kunnen opladen met een snelheid van 35 km actieradius per uur.

* Jaguar heeft geautoriseerde samenwerkingsverbanden voor de infrastructuur van oplaadpunten in alle landen waar de I-PACE beschikbaar is. Onze partners voor infrastructuur zijn beschikbaar om u te adviseren over de beste oplossingen. Uw Jaguar concessiehouder geeft u graag meer informatie.
** 7 kW stroomtoevoer is in de meeste landen beschikbaar.

OPENBARE LAADPUNTEN

De beste manier om tijdens lange verplaatsingen uw acculading snel aan te vullen is via laadpunten met gelijkstroom – een gemiddelde lader van 50 kW kan tot 270 km actieradius per uur toevoegen*. De infrastructuur voor openbare laadpunten wordt steeds beter en de I-PACE is ontworpen voor een laadsnelheid tot 100 kW DC. Dat betekent dat u gemakkelijk 100 km actieradius kunt toevoegen in slechts 15 minuten. Al naargelang de stroomleverancier kunnen de openbare laadpunten veel verschillende uitgangsvermogens hebben. Ook kunt u handige oplaadpunten vinden op plaatsen waar u meerdere uren wilt blijven, of zelfs wilt overnachten, zoals winkelcentra, sportcentra en hotels. U kunt gewoon parkeren, de laadkabel aansluiten en doen waar u zin in hebt.

Jaguar heeft geautoriseerde samenwerkingsverbanden voor de infrastructuur van laadpunten in alle landen waar de I-PACE beschikbaar is.
* Een snellader met gelijkstroom levert grote hoeveelheden energie in korte tijd. De laadsnelheid neemt af naarmate de accu zijn volledige capaciteit bereikt, daarom is het in de meeste gevallen sneller en efficiënter om de accu tot 80 procent of tot de verder benodigde actieradius op te laden via een snellader.

ANTICIPEER OP HET ONVERWACHTE MET ONZE CHARGEMAP.

Ongeacht wat er onderweg gebeurt, u kunt nu vooruit plannen om er zeker van te zijn dat uw I-PACE nooit met een lege accu komt te staan. Met onze interactieve Chargemap kunt u altijd het eerstvolgend beschikbare laadstation vinden – waar u zich ook bevindt. Bekijk nu de Chargemap-functie om er zeker van te zijn dat uw I-PACE onderweg altijd opgeladen blijft.

LAADKABELS

MULTIFUNCTIONELE LAADKABEL

Met de multifunctionele oplaadkabel (Modus 2 universele oplaadkabel), die bij uw I-PACE wordt geleverd, kunt u uw auto opladen via een standaard stopcontact of een CEE-aansluiting. Uw Jaguar concessiehouder geeft u graag meer informatie over het gebruik van uw I-PACE in het buitenland.

De foto toont een Type 1 stekker, bestemd voor de Amerikaanse markt. In Europa is een Type 2 stekker voorzien.

OPENBARE LAADKABEL

Met de openbare oplaadkabel (Modus 3 oplaadkabel) kunt u de I‑PACE aansluiten op standaard openbare laadpalen met wisselstroom. Deze kabel kan ook worden aangesloten op een thuislaadpunt. Openbare laadpalen voor snelladen met gelijkstroom hebben al een laadkabel. U hoeft dus niet uw eigen kabel mee te nemen. Vraag uw Jaguar concessiehouder naar meer informatie over uw lokale en nationale netwerk van openbare laadpunten.

Een openbare laadkabel (Modus 3 laadkabel) wordt standaard meegeleverd met I‑PACE wagens verkocht op het Europese vasteland.
De foto toont een Type 1 stekker, bestemd voor de Amerikaanse markt. In Europa is een Type 2 stekker voorzien.

Jaguar I-Type Home Wall Box Installation

INSTALLATIE VAN THUISLADER

Onze goedgekeurde leveranciers en installateurs van thuisladers voeren alle werkzaamheden uit volgens de strengste normen. De robuuste thuislader kan op uw oprit, in uw garage of op elke voor u geschikte plek bij u thuis worden geïnstalleerd. Uw Jaguar concessiehouder geeft u graag meer informatie.

Jaguar I-Pace Preserving Range

BEHOUD VAN ACTIERADIUS

De I‑PACE is uitgerust met technologie die de actieradius optimaliseert en de accu van de auto beschermt. Met voorverwarming/-koeling van het interieur kunt u bijvoorbeeld het interieur verwarmen of koelen terwijl de I‑PACE wordt opgeladen, zodat u stroom van het elektriciteitsnet gebruikt, niet van de accu.

BEKIJK PRESTATIES
Jaguar I-Type Eco Mode

ECO-MODUS

De Eco-modus helpt de actieradius van de I-PACE te optimaliseren door het energieverbruik te reduceren en een zuinigere rijstijl te stimuleren. De interieurtemperatuur, luchtrecirculatie en een aantal andere functies van de auto worden subtiel aangepast. Deze aanpassingen kunnen worden geannuleerd via de normale bediening van elke functie of via de menu-instellingen.

Creëer uw eigen opwindende combinatie van Jaguar prestaties, technologie en stijl.

WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) is het nieuwe proces dat is ingegaan in 2017. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies van personenauto's in Europa gemeten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel.

Officiële EU-testcijfers uit fabrieksmetingen volgens EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Reëel opgetekende waarden en algehele EV-prestatiedata kunnen verschillen al naar gelang de rij- en omgevingsomstandigheden.