Primaire navigatie overslaan
skip.tertiary.navigation

ELEKTRISCHE PRESTATIES

Opwindende Jaguar prestaties en dynamiek zonder uitlaatemissies – alles wat u verwacht van een volledig elektrische performance SUV.

Play Video

Al meer dan tachtig jaar maakt Jaguar auto's die de zintuigen prikkelen. Elektrische aandrijving verandert daar niets aan en biedt bovendien nog meer mogelijkheden voor de indrukwekkende prestaties waar wij vermaard om zijn.

Jaguar I-Type Dynamics

JAGUAR DYNAMIEK

De aandrijflijn van de I‑PACE levert 400 pk en een direct beschikbaar koppel van 696 Nm. Dankzij de superieure All Wheel Drive-tractie kan de I‑PACE in 4,8 seconden van 0-100 km/h accelereren.

ACCU

De 90 kWh accu van de I-PACE is ontwikkeld voor een lange levensduur en ondersteunt langere perioden van onafgebroken maximum vermogen. Door de plaatsing van de accu tussen de voor- en achteras heeft de I-PACE een laag zwaartepunt, wat automatisch ten goede komt aan de rijdynamiek, met absoluut rijplezier als resultaat.

MOTOREN

De I‑PACE wordt aangedreven door twee elektromotoren met synchrone permanente magneet die in de voor- en achteras zijn geïntegreerd. Deze motoren leveren samen 400 pk en een direct beschikbaar koppel van 696 Nm. Dankzij de superieure All Wheel Drive-tractie kan de I-PACE in 4,8 seconden van 0-100 km/h accelereren.

TRANSMISSIE

De I-PACE heeft geen conventionele transmissie nodig. In plaats daarvan staat eenvoud centraal. JaguarDrive zorgt direct voor een betrouwbare acceleratie van 0 tot 12.000 tpm, zonder vertraging of schakelonderbrekingen.

TORQUE VECTORING

Torque Vectoring zorgt voor gecontroleerd, individueel afremmen van het binnenste voor- en achterwiel in een bocht om zo een bijdrage te leveren aan de rotatiekrachten die op de auto werken. Dit zorgt voor maximale wendbaarheid van sportauto-niveau en nog meer zelfverzekerdheid voor de bestuurder. In de meeste gevallen zal meer remkracht gaan naar het binnenste achterwiel, aangezien dit de grootste bijdrage levert aan het instuurgedrag, terwijl tegelijkertijd het binnenste voorwiel wordt afgeremd voor grotere effectiviteit en verfijning.

ACTIVE AIR SUSPENSION

Door de hoogte tussen de auto en het wegdek te reduceren nemen de aërodynamische prestaties en de actieradius toe. De Active Air Suspension van de I PACE (optie) verlaagt de wielophanging automatisch met 10 mm als er gedurende langere tijd sneller wordt gereden dan 105 km/h.

ADAPTIVE DYNAMICS

Adaptive Dynamics biedt de optimale balans tussen nauwkeurige dynamiek en soepel, luxueus rijcomfort door de bewegingen van de auto tot wel 500 keer per seconde te evalueren. Het systeem analyseert continu acceleratie, besturing en gebruik van gas- en rempedaal, en de elektronisch gestuurde schokdempers passen de afstemming van de wielophanging aan om te allen tijde de optimale balans tussen comfort, raffinement en wendbaarheid te bieden.

CONFIGURABLE DYNAMICS

Als de auto is uitgerust met Adaptive Dynamics, kunt u met het Configurable Dynamics-systeem de gaspedaalrespons, stuurkracht en schokdemperstrafheid naar wens afstemmen. De Dynamic-modus versterkt het sportieve karakter van de I-PACE.

Play Video

ALL WHEEL DRIVE (AWD)

De I‑PACE biedt uitstekende rijeigenschappen op elke ondergrond en onder alle weersomstandigheden. Het vermogen en koppel zijn onmiddellijk beschikbaar en de elektromotoren reageren onafhankelijk op de commando's van de bestuurder, de wegomstandigheden en de beschikbare grip.

ADAPTIVE SURFACE RESPONSE

Geheel in lijn met onze ongeëvenaarde expertise op het gebied van All Wheel Drive-systemen, evalueert Adaptive Surface Response (AdSR) continu de omgeving en de ondergrond van de auto en selecteert hiervoor de optimale motor- en reminstellingen. Eenmaal ingeschakeld, werkt Adaptive Surface Response bij elke snelheid om u te ondersteunen bij rijden onder slechte weersomstandigheden en op lastige ondergrond.

ALL SURFACE PROGRESS CONTROL

All Surface Progress Control is een state-of-the-art systeem dat u in staat stelt om een constante snelheid aan te houden onder uitdagende omstandigheden, bijvoorbeeld op gladde ondergrond. Het is actief tussen 3,6 en 30 km/h, waardoor u zich volledig kunt concentreren op het rijden en de weg voor u.

LOW TRACTION LAUNCH

Low Traction Launch biedt een optimale regeling van het aandrijfkoppel wanneer u wegrijdt vanuit stilstand en verbetert zo de capaciteiten op gladde ondergrond, zoals nat gras, sneeuw en ijs. Het systeem blijft actief totdat de auto een snelheid van 30 km/h bereikt, waarna de I-PACE naadloos terugkeert naar de geselecteerde rijmodus.

ENHANCED BRAKE REGENERATION

Om de actieradius te maximaliseren heeft de I‑PACE een Enhanced Brake Regeneration-systeem dat bijna alle remenergie terugwint. Zodra u uw voet van het gaspedaal haalt, zal het systeem de auto afremmen en, terwijl de I-PACE soepel vertraagt, de teruggewonnen energie gebruiken om de actieradius te optimaliseren.

HEAVY TRAFFIC BRAKING

Rijden in druk verkeer is gemakkelijk – met behulp van het touchscreen van de I-PACE kunt u het niveau van regeneratief remmen verhogen. De daarmee samenhangende vertraging betekent dat er bijvoorbeeld in langzaam rijdend verkeer veel meer controle is over de snelheid van de auto door alleen het gaspedaal te gebruiken.

ACTIEVE LAMELLEN

Om de optimale balans te realiseren tussen koeling en aërodynamica, gaan de actieve lamellen open als de accu moet worden gekoeld, maar gaan ze dicht als geen koeling nodig is, om zo een soepele luchtstroming rond de voorkant van de auto te realiseren.

Play Video

WARMTEPOMP

De zeer efficiënte warmtepomp van de I‑PACE onttrekt warmte aan de buitenlucht en aan de elektronische componenten van de auto. Deze warmte wordt overgedragen aan het interieur via het verwarmings- en ventilatiesysteem, waardoor de vraag naar accuvermogen wordt beperkt en de actieradius wordt gemaximaliseerd.

Creëer uw eigen opwindende combinatie van Jaguar prestaties, technologie en stijl.

Officiële EU-testcijfers op basis van fabrieksmetingen volgens EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Reëel opgetekende waarden en algehele EV-prestatiedata kunnen verschillen al naar gelang de rij- en omgevingsomstandigheden.