GEAVANCEERDE TECHNOLOGIEËN, DUURZAAM RIJDEN

Door onze passie voor design te combineren met de nieuwste technologieën voor elektrische auto's zijn wij erin geslaagd een emissievrije auto te ontwikkelen die nog steeds een onmiskenbare Jaguar is. De I-PACE heeft een actieradius van 470 km volgens de WLTP-cyclus*. Dit wordt mogelijk gemaakt door de combinatie van een hightech lithium-ion-accu met een capaciteit van 90 kWh en de luchtweerstandscoëfficiënt van 0,29 Cd van de I-PACE.

I-PACE ACTIERADIUS-CALCULATOR

Pas de instellingen hieronder aan en zie hoe de Jaguar I-PACE met één acculading naadloos op uw levensstijl aansluit.

I-PACE ACTIERADIUS-CALCULATOR

Zie hoe de Jaguar I-PACE met één acculading naadloos op uw levensstijl aansluit.

nojs.text
test
km
ACTIERADIUS OP ÉÉN VOLLE ACCU
Based on the average UK journeys, I-PACE could take you on ALL of the following:
+
+
+
8
range.calculator.label.days.of.commuting
5
range.calculator.label.shopping.trips
2
range.calculator.label.visit.friends
3
range.calculator.label.leisure.activities
Pas de instellingen hieronder aan

RIJPROFIEL:

In de stad: u rijdt hoofdzakelijk in en rond de bebouwde kom aan een gemiddelde snelheid van 27 km/h.

Buiten de stad: u rijdt hoofdzakelijk op snelwegen aan een gemiddelde snelheid van 92 km/h.

Gecombineerde cyclus: uw regelmatige ritten omvatten een combinatie van rijden in en rond de bebouwde kom enerzijds en op snelwegen anderzijds, aan een gemiddelde snelheid van 47 km/h.

INTERIEUROMGEVING:

VELGMAAT:

BUITENTEMPERATUUR:

Brandstofverbruik: niet van toepassing. CO2-uitstoot: 0 (g/km). EV-actieradius: tot 470 km. De waarden van de EV-actieradius worden berekend volgens de WLTP-cyclus, met een productiemodel over een standaardroute. De behaalde actieradius hangt af van de staat van de auto en accu, van de daadwerkelijke route en van omgeving en rijstijl.
Het bovenstaande aantal ritten is slechts een schatting, gebaseerd op de National Travel Survey uit 2016 van de Britse Department for Transport, Tabel, NTS0405, Gemiddelde* ritlengte per ritdoel: Engeland, 1995/97 t/m 2016, op basis van ritgegevens uit 2016 die zijn gepubliceerd op 27 juli 2017. Het volledige rapport bevat 14 rittypen, waarvan er vier zijn geselecteerd ter illustratie. Typen en afstanden waren: (1) woon-werkverkeer (9,0); (2) winkelbezoek (4,0); (3) bezoek aan vrienden, verkregen door het gemiddelde te nemen van rij 17 'vrienden thuis bezoeken' (10,2) en rij 18 'vrienden elders bezoeken' (6,2), wat een waarde gaf van (8,2); en (4) vrije tijd, hobby en entertainment (7,4). Verdeling van rittypen alleen ter illustratie. Voor het gemak werden gedeeltelijke ritten afgerond naar het dichtstbijzijnde hele nummer.

Brandstofverbruik: niet van toepassing. CO2-uitstoot: 0 (g/km). EV-actieradius: tot 470 km. De waarden van de EV-actieradius worden berekend volgens de WLTP-cyclus, met een productiemodel over een standaardroute. De behaalde actieradius hangt af van de staat van de auto en accu, van de daadwerkelijke route en van omgeving en rijstijl.

WIST U DAT?

Selecteer een categorie en kijk hoe de actieradius van de I‑PACE wordt beïnvloed.
I-PACE Front

INTERIEURKLIMAAT

Verwarmings‑ en aircosystemen gebruiken energie en dit kan de actieradius verkleinen.

Deze systemen worden het meest gebruikt aan het begin van een rit. Om de invloed op de actieradius te verminderen, kan de I‑PACE het interieur voorverwarmen/-koelen voordat u vertrekt, terwijl de auto wordt opgeladen. Zo kan de I‑PACE het interieur verwarmen of koelen met stroom van het elektriciteitsnet, niet van de accu.

I-PACE Rear

EXTREME TEMPERATUREN

Extreem lage en hoge temperaturen beïnvloeden de mate waarin de accu zijn lading kan behouden.

De I‑PACE heeft geavanceerde systemen voor thermisch beheer die de accu op optimale bedrijfstemperatuur houden, zodat de invloed van buitentemperaturen op de actieradius van de auto minimaal is.

Jaguar I-PACE Rear Right Angle

RIJSTIJL

Een van de belangrijkste beïnvloedende factoren van de actieradius is de bestuurder zelf. Vaak en snel accelereren heeft een nadelige invloed op de acculading van de auto, terwijl rijden op een constant tempo de actieradius van de elektrische auto helpt te optimaliseren. Als u geleidelijk accelereert, hoeft u ook minder vaak hard te remmen; hard remmen vergt meer energie dan rustig remmen.

Rijden met een constant tempo helpt de actieradius van de auto te optimaliseren.

Jaguar I-PACE Rear Angle

RIJDEN IN VERKEER

Bij het accelereren en remmen wordt energie verbruikt.

Herhaaldelijk accelereren en remmen, bijvoorbeeld in druk verkeer, is voor de accu even belastend als voor de bestuurder.

Door zo veel mogelijk een constante snelheid aan te houden tijdens druk verkeer blijft de actieradius zo groot mogelijk.

ACTIERADIUS OPTIMALISEREN

De I-PACE is uitgerust met technologie die de actieradius optimaliseert en de accu van de auto beschermt. Met voorverwarming/-koeling van het interieur kunt u bijvoorbeeld het interieur verwarmen of koelen terwijl de I-PACE wordt opgeladen, zodat u stroom van het elektriciteitsnet gebruikt, niet van de accu.

/

Creëer uw eigen opwindende combinatie van Jaguar prestaties, technologie en stijl.

1Jaguar heeft voorkeursleveranciers voor laadapparatuur aangewezen in alle landen waar de I-PACE beschikbaar is. Onze concessiehouders en voorkeursleveranciers kunnen u adviseren over de laadoplossingen die het beste bij u passen. Raadpleeg uw Jaguar concessiehouder voor meer informatie.

2Jaguar heeft voorkeursleveranciers voor openbare laadpunten in alle landen waar de I-PACE beschikbaar is. U kunt kiezen uit verschillende tarieven, afhankelijk van hoe vaak u de beschikbare laadpunten gebruikt. Een snellader levert grote hoeveelheden energie in korte tijd. De laadsnelheid kan afnemen naarmate de accu zijn volledige capaciteit bereikt, dus klanten kunnen ervoor kiezen de accu tot 80 procent of tot de verder benodigde actieradius op te laden via een snellader.

WLTP is de nieuwe officiële EU-test die wordt gebruikt om gestandaardiseerde CO2 -emissie- en brandstofverbruikscijfers voor personenauto's te berekenen. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. Deze test is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er geldt een zwaardere testprocedure en rijprofiel. De laagste cijfers hebben betrekking op de meest economische/lichtste set opties.


Officiële EU-testcijfers uit fabrieksmetingen volgens EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real world'-omstandigheden en algehele EV-prestatiedata kunnen verschillen al naar gelang de rij- en omgevingsomstandigheden.