Jaguar XF Driving Performance Along Road.

RIJERVARING

De rijdynamiek van elke Jaguar is legendarisch. De XF legt de lat nog hoger.

COMFORT EN DYNAMIEK

Met zijn superieure rijcomfort en toonaangevend sportieve wendbaarheid creëert de XF een opwindende rijbeleving. De optie van All Wheel Drive met Intelligent Driveline Dynamics, beschikbaar voor benzine- en dieselmotoren, geeft de XF nog grotere capaciteiten onder uitdagende rij- en weersomstandigheden.

BELANGRIJKSTE KENMERKEN

  • RIJCOMFORT & WENDBAARHEID

    De XF combineert wendbaarheid met dynamische prestaties, maar altijd met behoud van rijcomfort. Dat is deels te danken aan de lichte, maar uitzonderlijk sterke en torsiestijve lichtgewicht aluminiumarchitectuur van de XF. Die is het ideale platform voor de verfijnde voorwielophanging met dubbele wishbones en de Integral Link achterwielophanging, en geeft de XF de bezieling van een sportwagen.

    De in de video's getoonde voertuigen kunnen licht verschillen van de recentste specificaties. Raadpleeg uw Jaguar concessiehouder voor meer informatie.

  • Jaguar XF Suspension.

    BEZIELENDE OPHANGING

    De geavanceerde voor- en achterwielophanging van de XF is opgebouwd uit sterke en lichte aluminium componenten. Vooraan verzekert een structuur met dubbele wishbones zoals die van de F-TYPE een toonaangevende wendbaarheid. De Integral Link achterwielophanging biedt de nodige stijfheid voor een uitstekende wendbaarheid, een verder verhoogde rijkwaliteit en nog sterkere dynamische capaciteiten.

  • Jaguar XF Rear Self Levelling Suspension.

    LUCHTVERING MET NIVEAUREGELING OP ACHTERAS

    Zelfs als de XF Sportbrake volledig is beladen is, blijven het comfort en de nauwkeurige handling behouden door de luchtvering met niveauregeling op de acheteras1. Het systeem stuurt automatisch meer lucht naar de luchtvering om het gewicht van zware lading te compenseren. Hierdoor blijven de wielophanging en de rijhoogte in balans.

Jaguar XF Ingenium Diesel Engines.

HET INGENIUM-MOTORENGAMMA

Ingenium is Jaguar Land Rover's nieuwe generatie motoren, die zijn ontworpen voor moeiteloze prestaties, raffinement en efficiëntie . Met geavanceerde technologie en een geheel aluminium constructie biedt Ingenium indrukwekkend lage waarden voor verbruik en CO2-emissies.

Jaguar XF Ingenium Petrol Engines.

INGENIUM BENZINE

De 2.0 liter viercilinder Ingenium turbo benzinemotoren leveren een uitstekend toegankelijk vermogen en koppel. Met hun lichtgewicht ontwerp en de uitgebreide toepassing van rollagers met lage wrijving, zijn Ingenium benzinemotoren gebouwd om soepele en zeer efficiënte prestaties te leveren.

Jaguar XF Ingenium Diesel Engines.

INGENIUM DIESEL

Ingenium-technologie vormt de basis van drie van de dieselmotoren in het XF-gamma. Deze compleet van aluminium gemaakte motoren onderscheiden zich door een lage inwendige wrijving, een zeer stijf motorblok en twee balansassen voor lage trillingsniveaus en daarmee voor zeer soepele prestaties. Alle motoren zijn uitgerust met Stop/Start-technologie en Smart Regenerative Charging, dat de accu oplaadt wanneer de bestuurder gas terugneemt of afremt. Zo wordt kinetische bewegingsenergie teruggewonnen en brandstof bespaard, met name in stadsverkeer.

300 PK 3.0 LITER V6 TWIN TURBODIESEL

De 3.0 liter V6 twin turbodieselmotor levert een ongekend hoog vermogen en koppel en een uitzonderlijke souplesse. De motor maakt gebruik van twee parallel geplaatste, sequentiële turbocompressoren - een innovatief concept van Jaguar Land Rover – zodat het vermogen bij elk toerental soepel en direct beschikbaar is. Daarnaast zorgt een tweetraps vloeistofkoeling voor een lager energieverbruik.

Jaguar XF 3.0 LITRE V6 300PS TWIN TURBOCHARGED DIESEL.
Jaguar Growler on mesh grille.

ELEKTRISCH, BENZINE- OF NIEUWE EURO 6 DIESEL

Of u nu regelmatig rijdt in stadsverkeer met vaak starten en stoppen of langere ritten op de snelweg maakt, met deze vijf vragen kunt u snel een weloverwogen beslissing nemen over uw volgende auto.

RIJDYNAMIEK

  • Transparent Jaguar XF Showing Traction Distribution Of All Wheel Drive.

    AWD-VIERWIELAANDRIJVING

    De XF is beschikbaar met Jaguar's unieke All Wheel Drive met Intelligent Driveline Dynamics (IDD) en Adaptive Surface Response (ASR)3 op benzine- en dieselmodellen. Deze unieke IDD-software is exclusief voor Jaguar ontwikkeld en biedt geavanceerde algoritmes om intelligent op wegcondities te reageren. Het systeem werkt zowel voorspellend als reactief en helpt zoveel mogelijk voorkomen dat u tractie verliest, zodat minder energie hoeft te worden gestoken in het terugwinnen ervan. ASR breidt de capaciteiten van de XF nog verder uit en is actief bij alle motortoerentallen. Het herkent verschillen tussen oppervlakken om de beschikbare grip maximaal te benutten.

  • ALL SURFACE PROGRESS CONTROL

    Het in deze klasse unieke All Surface Progress Control (ASPC)4 van Jaguar ondersteunt u wanneer het glad is, bijvoorbeeld bij het wegrijden op een ondergesneeuwde oprit, wanneer u op een door ijs gladde helling rijdt, of zelfs wanneer u op nat gras een aanhangwagen sleept. Het ASPC is een snelheidsregelaar voor lage snelheden die de XF ondersteunt in omstandigheden met beperkte grip, bij elk weer. Op die manier kunt u zich volledig concentreren op het sturen.

  • CONFIGURABLE DYNAMICS

    Het optionele Configurable Dynamics5-systeem, geïnspireerd door de F‑TYPE, stelt u in staat de dynamiek van de XF af te stemmen met eigen voorkeuren voor gasklepparameters, transmissieschakelpunten en besturing – afhankelijk van uw prestatiewensen. Het wordt geactiveerd wanneer de Dynamic-modus wordt geselecteerd in de JaguarDrive Control. De Dynamic modus maakt het sportieve karakter van de XF extra pittig. De gasrespons wordt scherper, het stuur directer, en de versnellingsbak schakelt in een kortere tijd en bij een hoger motortoerental. Wanneer de optionele Adaptive Dynamics wordt geselecteerd, kunt u de instellingen nog persoonlijker maken door ook de afstemming van de schokdempers aan te passen.

  • Jaguar XF Adaptive Dynamics Wheel Highlight.

    ADAPTIVE DYNAMICS

    Of u nu accelereert op de autosnelweg, bochten neemt op een binnenweg of navigeert door de stad, het Adaptive Dynamics5 stemt de respons van de XF af op de omstandigheden en uw rijstijl. Het systeem verstelt continu de schokdempers om altijd een optimale balans te creëren tussen snedigheid en comfort.

ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING

De elektrische stuurbekrachtiging (EPAS – Electronic Power Assisted Steering) van de XF biedt een uitstekende feedback en controle gecombineerd met een zeer directe bekrachtiging. Doordat de stuurbekrachtiging elektrisch is, kan de mate van bekrachtiging computergestuurd afgestemd worden op de omstandigheden. Het systeem berekent exact de juiste hoeveelheid bekrachtiging voor elke bocht en elk manoeuvre. De elektrische stuurbekrachtiging werkt ook samen met de andere bestuurderondersteunende systemen van de wagen, zoals de actieve rijstrookassistent (Lane Keep Assist) en Park Assist6 ten behoeve van extra veiligheid en meer gemak voor de bestuurder.

De in de video's getoonde voertuigen kunnen licht verschillen van de recentste specificaties. Raadpleeg uw Jaguar concessiehouder voor meer informatie.

JAGUARDRIVE CONTROL

Met JaguarDrive Control kunt u kiezen voor diverse rijprogramma's, zoals Standaard, Eco, Dynamic en Regen/IJs/Sneeuw, waarbij elk programma zorgt voor subtiele aanpassingen aan stuur, gasrespons en schakelpunten. De Eco-modus bevordert brandstofefficiënt rijden, terwijl de Dynamic modus het gas gevoeliger maakt, opschakelt bij hogere toerentallen en het stuur zwaarder maakt. In de Regen/IJs/Sneeuw-modus dempt het systeem automatisch de acceleratie en bouwt het de tractie geleidelijker op voor rijden op glad wegdek.

Jaguar XF JAGUARDRIVE CONTROL SWITCHES.

Het eigentijdse en bekroonde design, de geavanceerde rijdynamiek en het gesofistikeerde infotainment van Jaguar onderscheiden de XF van de concurrentie. Creëer de voor u perfecte XF met onze configurator.

1Standaard op XF Sportbrake. Niet beschikbaar op XF sedan.
2Beschikbaar op de 2.0 liter 4 cilinder turbodiesel Ingenium-motoren van 163 pk en 180 pk. De manuele versnellingsbak is niet beschikbaar i.c.m. de 2.0 liter viercilinder turbodiesel Ingenium-motor van 180 pk op de XF Sportbrake.
3AdSR is optioneel op All Wheel Drive voertuigen uitgerust met Adaptive Dynamics.
4Alleen i.c.m. automatische transmissie.
5Als optie i.c.m. alle motoren, behalve de 2.0 liter viercilinder turbodiesel Ingenium-motor van 163 pk. Standaard op XF S.
6Optie. Alleen i.c.m. 360° parkeerhulpsysteem.

De gepubliceerde cijfers komen voort uit officiële constructeurstests conform de EU-wetgeving. Enkel opgegeven om vergelijkingen mogelijk te maken. Reëel opgetekende waarden kunnen verschillen. CO2-uitstoot- en brandstofverbruikscijfers kunnen variëren al naargelang de gemonteerde velgen en opties. De laagste cijfers zijn mogelijk niet haalbaar met de standaard voorziene velgen.