COOKIE POLICY

Jaguar wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons Privacybeleid.

NEWS.

JAGUAR NEWS

ipace-blue-680x450

JAGUAR LAND ROVER ONTWIKKELT ONGEKENDE 3D-ERVARING IN DE AUTO MET ONDERZOEK NAAR HEAD-UPDISPLAY

• Jaguar Land Rover ontwikkelt nieuwe 3D-technologie met onderzoek naar een geavanceerd nieuw head-updisplay.
• De technologie zou veiligheidsinformatie vóór de bestuurder kunnen projecteren waardoor die aanzienlijk sneller zou kunnen reageren op gevaren onderweg.
• Het innoverende systeem zou passagiers ook 3D-entertainment kunnen bieden in een zelfrijdende toekomst met gedeelde auto's.
• Het onderzoek maakt deel uit van de ‘Smart Cabin’-visie van Jaguar Land Rover.


Jaguar Land Rover ontwikkelt geavanceerde technologie voor head-updisplays, die veiligheidsinformatie in real time vóór de bestuurder zouden kunnen projecteren, en passagiers rechtstreeks vanuit hun zetel 3D-films zou kunnen laten streamen als onderdeel van een toekomst met gedeelde, zelfrijdende auto's.

De ingenieurs werken aan een krachtig nieuw head-updisplay dat veiligheidswaarschuwingen zoals het verlaten van de rijstrook, gedetecteerde gevaren en aanwijzingen van het navigatiesysteem in 3D projecteert, en de effecten vermindert van slechte zichtbaarheid in ongunstige weers- of lichtomstandigheden. Met behulp van toegevoegde realiteit zou het beeld diepte gegeven worden door de berichten zo te plaatsen dat het lijkt of ze rechtstreeks op de weg geprojecteerd worden.

Studies uit Duitsland geven aan dat de "pop-out"-instructies van stereoscopische 3D-weergaves in de auto de reactietijden kunnen verkorten en diepte makkelijker maken om in te schatten tijdens het rijden.*

In de toekomst zouden passagiers dankzij de innoverende technologie 3D-films kunnen bekijken. Technologie om hoofd- en oogbewegingen na te gaan zou de positie van de gebruiker volgen zodat hij of zij 3D-beelden kan zien zonder dat daarvoor afzonderlijke schermen of een speciale 3D-bril nodig zijn.

In een volledig zelfrijdende toekomst zouden 3D-displays gebruikers een gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden en het mogelijk maken voor autodelers om onafhankelijk hun eigen infotainment te kiezen. Passagiers die een rit delen, zouden zelf – en specifiek geoptimaliseerd voor de plaats waar ze in het voertuig zitten – hun eigen media kunnen kiezen, zoals ritgegevens, POI's en films.

Het onderzoek, dat gebeurt in samenwerking met het Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) aan de Universiteit van Cambridge, heeft als focus de ontwikkeling van een meeslepend head-updisplay dat nauw aansluit bij ervaringen uit het echte leven, en zo bestuurders op een meer natuurlijke manier kan laten reageren op gevaren en instructies.

Valerian Meijering, Human Machine Interface & Head-Up Display Researcher voor Jaguar Land Rover, verklaarde: “De ontwikkelingen in virtuele en toegevoegde realiteit gaan zeer snel. Dit consortium helpt ons toepassingen te ontwikkelen die geschikt zijn voor de autosector met de beste technologie die beschikbaar is. Ze maken de ervaring voor klanten niet alleen veel rijker, maar vormen ook een onderdeel van ons Destination Zero-traject, waarmee we een veiligere, intuïtievere en slimmere toekomst willen bereiken voor iedereen.”

Professor Daping Chu, Directeur van het Centre for Photonic Devices and Sensors en Directeur van het Centre for Advanced Photonics and Electronics, zei: “Dit programma staat aan de leiding in het domein virtuele realiteit. We onderzoeken concepten en componenten die de omstandigheden creëren voor geconnecteerde, gedeelde en zelfrijdende wagens in de toekomst. De CAPE-partners zijn wereldspelers met een strategische positie in de waardeketen. Hun engagement biedt een unieke kans om een grotere impact te hebben op de samenleving en de waarde van onze ondernemingen verder te verhogen.

Het onderzoek naar het head-updisplay van de volgende generatie kadert in het realiseren van de 'Smart Cabin'-visie van Jaguar Land Rover: technologieën toepassen die samen voor de bestuurder en de passagiers een gepersonaliseerde ruimte creëren in het voertuig voor nog meer veiligheid, entertainment en gebruiksgemak als onderdeel van een toekomst met zelfrijdende, gedeelde voertuigen.

Samen vormen die inspanningen de drijvende kracht achter Destination Zero, de ambitie van Jaguar Land Rover om een veiligere, gezondere samenleving en een schoner milieu te bereiken. Door voortdurende innovatie om zijn producten en diensten aan de snel veranderende wereld aan te passen, legt het bedrijf de focus op het streven naar een toekomst zonder uitstoot, zonder ongevallen en zonder files.