UPDATE UW BROWSER

Helaas is uw browser verouderd en kan deze niet worden ondersteund. Upgrade uw browser om te profiteren van de geavanceerde functies op deze site.

CLOSE LABEL
NEWS.

JAGUAR NIEUWS

JAGUAR VERBETERT E-PACE MET NIEUWE R-DYNAMIC BLACK EDITION EN GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE

Jaguar-E-PACE

Jaguar heeft het E-PACE-gamma uitgebreid met de introductie van de geavanceerde R-Dynamic Black Edition en een opgewaardeerde connectiviteitsuitrusting. De nieuwe R-Dynamic Black Edition tilt het dynamische design en de visuele aantrekkingskracht van de compacte SUV naar een hoger niveau met een gamma specifieke koetswerkaccenten.

De R-Dynamic Black Edition vult het E-PACE-gamma aan met Jaguars geavanceerde Premium Transverse Architecture, een gamma efficiënte Ingenium-motoren (waaronder een oplaadbare hybrideaandrijving (PHEV) en ‘Mild Hybrid’-systemen (MHEV)), een hypergeavanceerde connectiviteit en luxueuze interieurs.

Nieuwe technologieën, waaronder het draadloze Apple CarPlay®, zullen het gebruiksgemak en de connectiviteit ten goede komen*. Wireless Android Auto™ wordt op hetzelfde moment verkrijgbaar*, waardoor de E-PACE meer geconnecteerd is dan ooit tevoren.

Nieuwe E-PACE R-Dynamic Black Edition

De opvallende nieuwe R-Dynamic Black Edition werd afgeleid van de E-PACE R-Dynamic S. Hij biedt klanten speciaal geselecteerde designelementen die de E-PACE een nog dynamischere en meer geraffineerde uitstraling geven.

Het design omvat glanzend zwarte buitenspiegelbehuizingen en glanzend zwarte details voor de voorbumper en de onderste radiatorroosterrand, de hoofdradiatorroosterrand en de radiatorrooster-tippen. De zijraamomlijsting en zijdelingse verluchtingsroosters – compleet met Jaguar Leaper – zijn eveneens afgewerkt in glanzend zwart, net als het Jaguar-opschrift en de logo’s achteraan. Opvallende 19” lichtmetalen velgen in Satin Grey met contrasterende rode remklauwen, donker getinte ruiten en een panoramisch dak maken het koetswerk compleet.

De R-Dynamic Black Edition is verkrijgbaar in alle E-PACE-koetswerkkleuren, waaronder het nieuwe Ostuni White. De opvallende afwerking heeft meer diepgang en inhoud en vult het eigentijdse koetswerkdesign van de E-PACE perfect aan.

Binnenin staat de R-Dynamic Black Edition garant voor nog meer luxe, connectiviteit en raffinement. Het middelpunt van het nieuwe interieurontwerp is het gebogen 11,4” HD-aanraakscherm in het centrale instrumentenpaneel.

Het grote aanraakscherm bedient het intuïtieve Pivi Pro-infotainmentsysteem, dat zich onderscheidt door een ongeëvenaarde helderheid en een vereenvoudigde menustructuur die de bestuurder in staat stelt om 90 procent van de vaak voorkomende taken met twee tikjes uit te voeren vanaf het startscherm.

De jongste telg van de E-PACE-familie is verkrijgbaar met diverse 2.0 Ingenium MHEV-motoren, gaande van de zuinige D165- en D200-diesels tot de soepele en krachtige P200- en P250-benzinemotoren. Alle krachtbronnen zijn standaard gekoppeld aan een negentrapsautomaat en vierwielaandrijving.

De geavanceerde vierwielaandrijving (AWD) maakt gebruik van de ‘Standard Driveline’-technologie van de tweede generatie, die het koppel automatisch over de voor- en achterwielen verdeelt om de tractie te optimaliseren. Dit AWD-systeem gebruikt de ‘Driveline Disconnect’-technologie, die de vierwielaandrijving op intelligente wijze loskoppelt om de efficiëntie te optimaliseren, bijvoorbeeld bij constante kruissnelheden.


Verbeterde E-PACE-uitrusting

De nieuwste E-PACE kan uitpakken met nog meer technologie en connectiviteit, zoals het draadloze Apple CarPlay®-systeem dat binnenkort standaard* wordt. Ook van Android Auto™ wordt op hetzelfde moment een draadloze variant verkrijgbaar*. Beide worden via een SOTA-update geïnstalleerd op alle E-PACE-modellen met Pivi- of Pivi Pro-systeem. Ze kopiëren het smartphone-scherm van de klant naar het centrale aanraakscherm en geven de bestuurder diverse methodes om de infotainment- en telefoonfuncties te bedienen. De E-PACE is ook verkrijgbaar met een draadloze smartphonelader.

Jaguars geavanceerde Pivi Pro-infotainmentsysteem biedt een aantal geïntegreerde apps, een snelle start dankzij een eigen stroombron en ‘dual sim’-technologie zodat de inzittenden media kunnen streamen en updates simultaan kunnen downloaden.

De Pivi Pro-technologie wordt aangevuld met het 12,3” HD Interactive Driver Display met verbeterde grafische weergave, een volledig configureerbare lay-out met digitale wijzerplaten, media-informatie, telefoonfuncties en een volledige schermweergave voor het navigatiesysteem. Met het optionele Head-Up Display biedt de interieurtechnologie van de E-PACE tal van manieren om de set-up op de handigste manier te configureren.

De interieurluchtzuivering verbetert de luchtkwaliteit in het interieur door middel van nanotechnologie, die allergenen en onaangename geuren elimineert. Het geavanceerde systeem is voorzien van PM2,5-filtratie, die ultrafijne deeltjes – waaronder PM2,5-deeltjes – opvangt om de gezondheid en het welzijn van de inzittenden te verbeteren. Het systeem wordt geactiveerd met de knop 'Purify' in het centrale aanraakscherm.

Dankzij de jongste verbeteringen worden de automatische grootlichten standaard gemonteerd op de E-PACE S-modellen, terwijl ze vroeger enkel standaard waren op de SE en HSE. Ook werden de zetelopties vereenvoudigd, zodat klanten moeiteloos de ideale E-PACE kunnen bestellen. Het hoogwaardige Meridian-audiosysteem is voortaan standaard op de SE-versie en de geheugenfuncties voor de buitenspiegels en zetels zijn voortaan standaard op de S-modellen.

Alle R-Dynamic-modellen zijn standaard uitgerust met Configurable Dynamics, waarmee E-PACE-bestuurders aspecten van de rijdynamiek kunnen verfijnen, waaronder de responsen van de gasklep en de versnellingsbak, alsook de instellingen van de stuurinrichting en de ophanging (indien besteld met Adaptive Dynamics). Zo kunnen ze de rijeigenschappen afstemmen op de individuele voorkeuren van de bestuurder.


Hypergeavanceerde architectuur

Dankzij de Premium Transverse Architecture (PTA) van Jaguar Land Rover is de E-PACE verkrijgbaar met de nieuwste geëlektrificeerde aandrijftechnologieën en tilt hij het rijcomfort naar een hoger niveau om de prestaties en wendbaarheid te leveren die Jaguar-klanten verwachten.

Nieuwe motorsteunen dragen bij tot de betere gasrespons, terwijl de ophangingslay-out een comfortabele rijervaring verzekert en tegelijk de typische Jaguar-dynamiek behoudt. Dat alles wordt aangevuld met het luxueuze interieur, dat rustiger is dan ooit dankzij de geavanceerde koetswerkarchitectuur van de E-PACE, die minder trillingen en geluiden doorgeeft aan het interieur.


Geëlektrificeerde PHEV- en MHEV-aandrijvingen

De Jaguar E-PACE is leverbaar met de efficiënte P300e PHEV-driecilindermotor en met de meest geavanceerde Ingenium-viercilindermotoren op benzine en diesel, die MHEV-technologie gebruiken om de prestaties, het raffinement en de efficiëntie naar een hoger niveau te tillen.

Het nieuwe motorgamma omvat:

Diesel

• 2,0-liter viercilinder-turbomotor van 163 pk, handgeschakelde zesversnellingsbak, voorwielaandrijving
• 2,0-liter MHEV viercilinder-turbomotor van 163 pk, negentrapsautomaat, vierwielaandrijving
• 2,0-liter MHEV viercilinder-turbomotor van 204 pk, negentrapsautomaat, vierwielaandrijving

Benzine

• 1,5-liter MHEV driecilinder-turbomotor van 160 pk, achttrapsautomaat, voorwielaandrijving
• 2,0-liter MHEV viercilinder-turbomotor van 200 pk, negentrapsautomaat, vierwielaandrijving
• 2,0-liter MHEV viercilinder-turbomotor van 249 pk, negentrapsautomaat, vierwielaandrijving
• 2,0-liter MHEV viercilinder-turbomotor van 300 pk, negentrapsautomaat, vierwielaandrijving
• 1,5-liter PHEV driecilinder-turbomotor van 309 pk, achttrapsautomaat, vierwielaandrijving

De P300e PHEV-versie verenigt een 200 pk sterke 1.5-driecilinder-benzinemotor uit de Ingenium-familie met een 109 pk (80 kW) sterke elektromotor in de achteras (ERAD) voor een sprint van 0 tot 100 km/u in 6,5 seconden, een CO2-uitstoot vanaf 44 g/km en een brandstofverbruik tot 2,0 l/100 km over de gemengde WLTP-cyclus (TEH).

De geavanceerde P300e-aandrijving werkt in een van de drie modi: Hybrid, EV of Save:

• De HYBRID-modus gebruikt zowel de benzinemotor als de elektromotor op de meest responsieve en efficiënte manier, door intelligent over te schakelen tussen de zuiver elektrische modus en de benzinemotor.
• De EV-modus biedt emissievrije ritten tot 55 kilometer.
• De SAVE-modus stelt de bestuurder in staat om tot 85 procent van de batterijlading te recupereren, die op een later moment in de rit kan worden ontplooid, bijvoorbeeld in stedelijke gebieden

Op aandrijfgehelen met MHEV-technologie recupereert een in de riem geïntegreerde startmotor-generator (BiSG) energie die normaal verloren gaat tijdens het remmen of vertragen om ze vervolgens op te slaan in de lithium-ionbatterij van 48 volt onder de koffervloer. Die opgeslagen energie wordt vervolgens tijdens het accelereren opnieuw ingezet om de alertheid te verbeteren of wanneer het stop-startsysteem van de wagen nodig is om het proces verfijnder en sneller te laten reageren.

Het benzinegamma wordt aangevoerd door de 300 pk sterke MHEV-variant, die een koppel van 400 Nm levert en in 6,9 seconden van 0 tot 100 km/u sprint. Deze motor, die exclusief is voorbehouden aan de 300 SPORT, zorgt samen met de tweede generatie van Jaguars Active Driveline-vierwielaandrijving voor een volmaakte vierwielaandrijving met de kenmerkende dynamische eigenschappen.

Het bekijken van video’s, die in dit gedeelte van onze website worden weergegeven, vereist het gebruik van cookies. Als u deze inhoud wilt bekijken, moet u uw cookievoorkeuren aanpassen om toestemming te geven voor de volgende soorten cookies:
  • FUNCTIONELE COOKIES