ELEKTRISCH, PLUG-IN HYBRID, BENZINE OF EURO 6 DIESEL

Onze elektrische en plug-in hybrid aandrijflijnen zijn de toekomst van het rijden. Onze huidige benzine- en dieselmotoren zijn de schoonste en meest efficiënte die wij ooit hebben gemaakt. Welke is geschikt voor u?

AAN U DE KEUZE

  • Grey Jaguar I-PACE drives on-road, beside sand, with a CGI of electric motor and battery.

    VOLLEDIG ELEKTRISCH (BEV - BATTERY ELECTRIC VEHICLE)

    Onze geavanceerde, volledig elektrische aandrijflijnen zorgen voor hoge prestaties zonder emissies. Aangedreven door twee elektromotoren met een accu die wordt opgeladen middels regeneratief remmen en een laadpunt. EV is de elektrische toekomst van Jaguar.

  • PLUG-IN HYBRID (PHEV)

    Wissel naadloos tussen een elektromotor en een benzinemotor. Jaguar Plug-in Hybrids bieden het beste van beide technologieën. Perfect voor dagelijks woon-werkverkeer en volledig emissievrij in de EV-modus (Electric Vehicle). Ze worden opgeladen door externe energiebronnen en regeneratief remmen.

  • Grey Jaguar F-TYPE Convertible drives on a winding road in the mountains.

    BENZINE

    Met hun dynamische en wendbare rijgedrag eren onze nieuwe benzinemotoren de traditie van Jaguar met kenmerkende alertheid op de weg, terwijl het brandstofverbruik en de CO2-emissies indrukwekkend laag zijn.

  • Red Jaguar E-PACE drives alongside a lake.

    DIESEL

    De huidige dieselmotoren van Jaguar zijn schoner dan ooit met een zuiniger brandstofverbruik en hun koppelkarakteristiek is met name binnen onze SUV-familie geschikt voor offroad-rijden en het trekken van een trailer. Een combinatie die leidt tot werkelijk betrouwbare prestaties over lange afstanden.

Jaguar Powertrains Questionnaire.

WELKE IS GESCHIKT VOOR U?

Beantwoord vijf korte vragen over uw rijgewoonten om te zien of u voor uw volgende auto het best een volledig elektrische, plug-in hybrid (PHEV), diesel-, benzineauto kunt kiezen.

HOEVEEL KILOMETER RIJDT U PER JAAR?

Selecteer één antwoord

WAT IS UW GEMIDDELDE AFSTAND PER RIT?

Selecteer één antwoord

WELK TYPE RITTEN LEGT U GEWOONLIJK AF?

Kies alle antwoorden die van toepassing zijn

HEBT U BETROUWBARE TOEGANG TOT OPLADEN THUIS OF OP HET WERK?

Selecteer één antwoord

RIJDT U VAAK (D.W.Z. EEN KEER PER MAAND OF MEER) ZEER LANGE RITTEN (D.W.Z. MEER DAN 300 KILOMETER)?

Selecteer één antwoord

WIJ ADVISEREN: BENZINE

BENZINE

Onze benzineauto's zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral kortere ritten maken en gewoonlijk minder op snelwegen rijden.
Al onze benzineauto's maken gebruik van de nieuwste technologie, inclusief een benzinepartikelfilter (GPF - Gasoline Particulate Filter) om emissies te verlagen.

  • Uitstekend geschikt voor dynamisch rijden met hoge prestaties.
  • Gewoonlijk meer geschikt voor kortere ritten in de stad dan dieselmotoren.
  • Voldoet aan de EU6-norm met toonaangevende technologie voor het verlagen van emissies.
  • Verbeterde brandstofzuinigheid met een keuze aan semi-hybride benzinemotoren van Jaguar (MHEV - Mild Hybrid Electric Vehicle)

  • Meer CO2-emissies dan dieselmotoren.

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

WIJ ADVISEREN: DIESEL

DIESEL

Al onze auto's met een dieselmotor van Jaguar zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral langere ritten maken op snelwegen en soms in de stad rijden.
Al onze dieselauto's zijn uitgerust met roetfilters (DPF - dieselpartikelfilter) en AdBlue (DEF - Diesel Exhaust Fluid) om te voldoen aan strenge voorschriften en lagere uitlaatemissies.

  • Verbruiken gewoonlijk minder brandstof dan benzinemotoren.
  • Bieden vaak meer koppel bij lage toeren, ideaal voor snelwegen, trekkracht en offroad-rijden.
  • Conform uitstootnorm EU6 met circa 15% minder CO2-uitstoot dan benzine2
  • Dieselmotoren zijn tot 25% zuiniger dan benzinemotoren2

  • Een diesel rendeert niet altijd optimaal als u alleen korte ritten maakt of vooral in steden rijdt.

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

WIJ ADVISEREN: VOLLEDIG ELEKTRISCH (BEV - BATTERY ELECTRIC VEHICLE)

VOLLEDIG ELEKTRISCH (BEV - BATTERY ELECTRIC VEHICLE)

Onze volledig elektrische SUV, Jaguar I-PACE, wordt aangedreven door twee elektromotoren en een accu. Hij biedt een opwindende, bijna geruisloze emissievrije rit en kan worden opgeladen door aansluiting op een externe voeding en regeneratief remmen.

  • 470 km actieradius met één oplaadbeurt*
  • 0-100 km/u in 4,8 secondens
  • Lagere kosten vergeleken met benzine of diesel
  • Aanzienlijke fiscale voordelen
  • Toegestaan in lage-emissiezones in veel steden

  • Voor de snelste manier om thuis op te laden, raden wij een professioneel geïnstalleerde thuislader aan
  • Voor het installeren van een thuislader is een privéparkeerplaats nodig

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

WIJ ADVISEREN: PLUG-IN HYBRID (PHEV)

PLUG-IN HYBRID (PHEV)

Met de technologie om te schakelen tussen een elektromotor en een benzinemotor zijn PHEV's van Jaguar perfect geschikt voor het dagelijks woon-werkverkeer en het emissievrij rijden door de stad in de EV-modus (Electric Vehicle).

  • Tot 59 km actieradius†1 in de EV-modus (Electric Vehicle)
  • Geen uitlaatemissies in de EV-modus (Electric Vehicle)
  • Lagere kosten in vergelijking met benzine of diesel
  • Het gemak van het overschakelen op benzine voor langere ritten
  • Eenvoudig op te laden met een externe voeding

  • Voor de snelste manier om thuis op te laden, raden wij een professioneel geïnstalleerde thuislader aan
  • Voor het installeren van een thuislader is een privéparkeerplaats nodig

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

BENZINE

Onze benzineauto's zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral kortere ritten maken en gewoonlijk minder op snelwegen rijden.

DIESEL

Al onze auto's met een dieselmotor van Jaguar zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral langere ritten maken op snelwegen en soms in de stad rijden.

VOLLEDIG ELEKTRISCH (BEV - BATTERY ELECTRIC VEHICLE)

Onze volledig elektrische SUV, Jaguar I-PACE, wordt aangedreven door twee elektromotoren en een accu. Hij biedt een opwindende, bijna geruisloze emissievrije rit en kan worden opgeladen door aansluiting op een externe voeding en regeneratief remmen.

PLUG-IN HYBRID (PHEV)

Met de technologie om te schakelen tussen een elektromotor en een benzinemotor zijn PHEV's van Jaguar perfect geschikt voor het dagelijks woon-werkverkeer en het emissievrij rijden door de stad in de EV-modus (Electric Vehicle).

DE BELANGRIJKSTE VOORDELEN VAN VOLLEDIG ELEKTRISCH, PLUG-IN HYBRID, BENZINE EN DIESEL

  • Jaguar I-PACE with a mounted bike drives over a bridge.

    GEEN UITLAATEMISSIES

    De Jaguar I-PACE is volledig vrij van CO2-emissies tijdens gebruik en heeft een actieradius van 470 km* per lading. Dit is aanzienlijk goedkoper dan het vullen van een brandstoftank, en genereert bovendien geen uitlaatemissies.

  • Jaguar I-PACE driving though a tunnel, with Virtual Heads Up Display.

    GEBRUIKSGEMAK EN TOEGANG

    In sommige steden worden elektrische auto's toegelaten op rijstroken en parkeerplaatsen waar toegang voor andere voertuigen beperkt is. Zij zijn ook vrijgesteld van eventuele kosten op basis van emissies.

  • Jaguar I-PACE driving over a bridge.

    STIMULERINGSREGELINGEN

    Elektrische voertuigen komen in aanmerking voor stimuleringsregelingen van de overheid, lokale overheden en bedrijven die de overstap naar 's werelds schoonste aandrijflijnen ondersteunen. Deze omvatten ook aanzienlijk lagere belastingtarieven dan voor benzine- en dieselauto's.

  • Jaguar I-PACE charging at a home charging point.

    LAGE GEBRUIKSKOSTEN

    De relatief lage kosten van elektriciteit maken het opladen van elektrische auto's veel goedkoper dan tanken. Bovendien zijn deze auto's met minder bewegende aandrijflijnonderdelen goedkoper te onderhouden.

  • EEN GERAFFINEERDER RIJGEDRAG

    In de elektrische EV-modus biedt de Plug-In Hybrid een vrijwel geluidloos rijcomfort met een naadloze overgang tussen aandrijving door de benzinemotor of de elektromotor.

  • VERBETERDE EFFICIËNTIE

    Plug-in Hybrids beschikken over een lage CO2-uitstoot en zijn volledig emissievrij in de EV-modus (Electric Vehicle). Elektriciteit is relatief goedkoop in vergelijking met benzine en diesel, waardoor u met PHEV's profiteert van veel lagere gebruikskosten.

  • GEMAKKELIJK OPLADEN

    Of u nu op uw bestemming of onderweg wilt opladen, de verschillende mogelijkheden maken opladen gemakkelijk.

  • HET BESTE VAN TWEE WERELDEN

    In de volledig elektrische modus (EV) heeft de Jaguar Plug‑in Hybrid een actieradius die perfect is voor dagelijkse ritten in de stad. De benzinemotor is uitermate geschikt voor de langere ritten.

  • White Jaguar XF driving in the city.

    CONFORM EU6d EN REAL DRIVING EMISSIONS (RDE2)

    Nieuwe benzineauto's van Jaguar voldoen aan de normen EU6d en Real Driving Emissions (RDE2), met aanzienlijk lagere emissies in alle rijomstandigheden.

  • Silver Jaguar F-TYPE Coupe driving with a mountainous backdrop.

    EEN DYNAMISCHE RIJBELEVING

    Met hun soepele vermogensafgifte en snelle respons bieden de benzinemotoren van Jaguar onze krachtigste rijbeleving. Moeiteloze prestaties worden op overweldigende wijze gecombineerd met opwindend geluid bij elke snelheid.

  • White Jaguar driving at night.

    LAAG FIJNSTOFNIVEAU

    Onze nieuwste benzinemotoren zijn uitgerust met uiterst efficiënte filters die ultrafijne deeltjes uit uitlaatgassen opvangen en opslaan. Hierdoor komen minder emissies in de atmosfeer terecht.

  • LAGERE KOSTEN VOORAF

    Dieselmotoren zijn gewoonlijk zuiniger, maar gelijkwaardige benzinemotoren hebben lagere vooraf betaalde kosten en kunnen vaak een slimmere keuze zijn voor bestuurders die minder kilometers rijden en kortere ritten maken.

  • White Jaguar XF Sportbrake driving down a winding road.

    LAGE CO2-EMISSIEWAARDEN

    De dieselmotoren van Jaguar produceren circa 15% minder CO2-emissies dan benzinemotoren. Kopers die voor een dieselmotor kozen, hebben er in feite voor gezorgd dat er sinds 2002 bijna 3 miljoen ton CO2 minder in de atmosfeer is terechtgekomen.

  • CONFORM EU6d EN REAL DRIVING EMISSIONS (RDE2)

    De dieselauto's van Jaguar voldoen aan de normen EU6d en Real Driving Emissions (RDE2), met aanzienlijk lagere emissies in alle rijomstandigheden.

  • MINDER EMISSIES VAN STIKSTOFOXIDEN (NOx)

    Sinds september 2015 zijn alle dieselmodellen van Jaguar uitgerust met een geavanceerd uitlaatgasnabehandelingssysteem met selectieve katalytische reductie (SCR - Selective Catalytic Reduction), beter bekend als AdBlue. Dit helpt NOx-emissies drastisch te beperken.

  • VERBETERD BRANDSTOFVERBRUIK

    Jaguar dieselauto's zijn circa 25% zuiniger dan hun tegenhangers die op benzine werken. Als u vaak 19.000 km of meer per jaar rijdt, zijn deze motoren voor u waarschijnlijk de meest kosteneffectieve keuze.

KIES DE JUISTE JAGUAR VOOR U

Klaar om een Jaguar te configureren die past bij uw lifestyle, rijstijl en financiële vereisten? Selecteer een auto uit ons gamma en begin uw nieuwe reis met Jaguar.

*Brandstofverbruik: n.v.t. CO2-uitstoot: 0 (g/km) EV-actieradius: tot 470 km Actieradiuswaarden voor voertuigen in elektrische modus (EV) worden bepaald met een productiemodel over een standaardroute. De behaalde actieradius hangt af van de staat van de auto en de accu, van de daadwerkelijke route, omgeving, weersomstandigheden, rijstijl en uitrustingen van het voertuig. De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-uitstoot-, brandstof-/energieverbruikscijfers en actieradius kunnen variëren al naargelang factoren als rijstijl, omgevingsomstandigheden, belading, gemonteerde wielen, opties en accessoires.


Klik hier om de F-PACE WLTP-waarden te bekijken.
De auto's van Jaguar Land Rover zijn sinds 2018 gehomologeerd volgens de WLTP ("World Harmonised Light Vehicle Test Procedure"), een nieuwe, meer realistische testprocedure om o.a. brandstofverbruik, CO2-uitstoot en elektrisch rijbereik van de auto te meten. De WLTP vervangt de vroegere Europese testprocedure NEDC ("New European Driving Cycle"). Bij de oude NEDC-testprocedure werd enkel rekening gehouden met de rolweerstand van de banden, niet met de opties en accessoires van de auto. De nieuwe WLTP houdt wel rekening met opties en bepaalde accessoires van de auto die invloed hebben op het gewicht en de stroomlijn. Hierdoor, alsook door de meer realistische testomstandigheden, liggen het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot, gemeten volgens WLTP, in veel gevallen hoger dan die gemeten volgens de NEDC. Om WLTP-gehomologeerde auto's in de overgangsperiode toch nog te kunnen vergelijken met NEDC-wagens, worden nog tot eind 2021 de WLTP-waarden omgerekend naar overeenstemmende NEDC-waarden ('gecorreleerde' NEDC). WLTP-cijfers vindt u in onze brochure en prijslijst terug.
Op basis van gekend en beslist beleid, blijft CO2-gebaseerde autofiscaliteit voor alle voertuigen in België berekend met de NEDC CO2-waarde tot en met 31 december 2020.


1Officiële brandstofverbruikscijfers voor de Jaguar PHEV in l/100 km (gecombineerd cyclus): 2,4. CO2-uitstoot: 54 g/km. EV-actieradius: tot 59 km. De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. CO2-uitstoot-, brandstof-/energieverbruikscijfers en actieradius kunnen variëren al naargelang factoren als rijstijl, omgevingsomstandigheden, belading, gemonteerde wielen, opties en accessoires. Actieradiuswaarden voor voertuigen in elektrische modus (EV) worden bepaald met een productiemodel over een standaardroute. De actieradius varieert afhankelijk van de staat van de auto en de accu.


2CO2-uitstoot-, brandstof-/energieverbruikscijfers en actieradius kunnen variëren al naargelang factoren als rijstijl, omgevingsomstandigheden, belading, gemonteerde wielen, opties en accessoires.