COOKIE POLICY

Jaguar wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons Privacybeleid.

BENZINE- EN DIESELMOTOREN

Een Weloverwogen Beslissing

KEUZE UIT VERSCHILLENDE MOTOREN

Wij bieden een programma benzine- en dieselmotoren, maar wellicht weet u niet welke de juiste is voor u. Uit ons aanbod motoren past er altijd wel een bij uw lifestyle en bij het type ritten en reizen dat u maakt.

WELK TYPE BESTUURDER BENT U?

IN DE STAD

Als u uw auto gebruikt voor korte ritjes in de stad, bijvoorbeeld om de kinderen naar school te brengen of boodschappen te doen, is een benzinemotor een goede keuze. U komt niet vaak op de snelweg en u rijdt voornamelijk kleine afstanden in stedelijke omgevingen.

TUSSEN STEDEN

Voor bestuurders die veel kilometers rijden en vooral lange ritten maken op snelwegen en niet in de stad, is een dieselmotor de beste optie.

DORPEN EN PLATTELAND

Voor mensen die buiten de stad wonen, maar regelmatig op de snelweg rijden, is een dieselmotor wellicht een goede keuze. Jaguar’s EU6-diesels zijn vrijgesteld van de voorgestelde tarieven in lage-emissiezones.

RIJPLEZIER

Als u houdt van spanning en voornamelijk voor uw plezier rijdt op binnenwegen en bijna nooit in de stad, dan past zowel een diesel- als een benzinemotor bij u.

/

BELANGRIJKSTE FEITEN

EURO 6-MOTOREN

Onze EU6-dieselmotoren behoren tot de schoonste ter wereld. Hun emissieniveaus zijn vergelijkbaar met die van benzinemotoren, maar met CO2-emissies die 20-25% lager zijn.

STIKSTOFOXIDEN

Al onze auto's die vanaf september 2015 zijn geproduceerd, zijn uitgerust met een geavanceerd uitlaatgasnabehandelingssysteem met selectieve katalytische reductie (SCR), beter bekend als AdBlue. Dit helpt NOX-emissies te beperken.

Dieselpartikelfilters

Tussen 2004 en 2016 zijn onze NOX-emissies met meer dan 84% afgenomen.

Zeer efficiënte dieselpartikelfilters in onze auto's houden 99,9% van alle deeltjes tegen.

ULEZ

Vandaag stellen bepaalde steden lage-emissiezones in, zoals bijvoorbeeld in Londen (Ultra Low Emission Zone), of nog in Antwerpen en binnenkort in Brussel (LEZ – Low Emission Zone). Dankzij onze EU6-motoren wordt ons huidig gamma niet aangetast door deze maatregelen.

TECHNISCH WOORDENBOEK

SELECT MODEL

TECHNISCH WOORDENBOEK - TECHNISCH WOORDENBOEK

ALLES OPENENALLES SLUITEN
  • NOX
    Stikstofoxide is een gas dat de luchtkwaliteit beïnvloedt.
  • CO2
    Koolstofdioxide is een gas dat bijdraagt aan het opwarmen van de aarde.
  • FIJNSTOF
    Fijnstof: vaste en vloeibare deeltjes die in uitlaatgassen zweven en de luchtkwaliteit beïnvloeden.
  • EU5
    Euro 5-norm vanaf september 2009 – introductie van de partikelfilter.
  • EU6
    Euro 6-norm vanaf september 2014 – introductie van het SCR-systeem (selectieve katalytische reductie).
  • DIESELEMISSIEVLOEISTOF
    Dieselemissievloeistof (beter bekend als AdBlueTM) - oplossing die wordt ingespoten in het uitlaatsysteem om de emissie van NOX te verlagen.
  • DIESELPARTIKELFILTER
    De dieselpartikelfilter verwijdert 99,9% van alle deeltjes, zodat deze niet de uitlaat verlaten.
  • SCR
    Selectieve katalytische reductie is een actief uitlaatgasnabehandelingssysteem dat de NOX-emissies verlaagt.
  • NEDC
    New European Driving Cycle – een laboratoriumtest die wordt gebruikt om voertuigemissies te meten, mede voor het bepalen van belastingbeleid.
  • RDE
    Real World Driving Emissions - Vernieuwde wetgeving voor EU6-emissies die de werkelijke rijomstandigheden moet simuleren.
  • WLTP
    WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) is het nieuwe proces dat is ingegaan in 2017. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. WLTP vervangt NEDC (New European Driving Cycle), de rijcyclus die voorheen werd gebruikt om het brandstofverbruik en de emissies van personenauto's in Europa te meten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel. De resultaten van de twee testmethoden verschillen omdat de auto's op een andere manier worden getest, niet omdat de prestaties zijn afgenomen.
  • LEZ
    Lage-EmissieZone (LEZ) – stedelijke gebieden waarbinnen moet worden betaald voor oudere voertuigen die niet beantwoorden aan bepaalde uitstootnormen

MEER INFORMATIE

HET JAGUAR GAMMA

Al onze modellen worden gekenmerkt door superieure technische innovatie, toonaangevend design en sportieve eigenschappen.

BETROUWBAARHEID

Jaguar besteedt uitzonderlijke aandacht aan het produceren van de veiligste, betrouwbaarste en meest bedrijfszekere luxe performance auto's.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070
De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de EU-wetgeving. Het werkelijke brandstofverbruik van een wagen kan verschillen van het in de tests behaalde verbruik. De cijfers zijn enkel bedoeld om vergelijkingen mogelijk te maken.