UPDATE UW BROWSER

Helaas is uw browser verouderd en kan deze niet worden ondersteund. Upgrade uw browser om te profiteren van de geavanceerde functies op deze site.

CLOSE LABEL
JLR-Reimagine-Strategy

Over Jaguar Land Rover 

Jaguar Land Rover is een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorfabriek en een batterijassemblagefabriek. We hebben ook autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije, Drie van onze zeven technologiehubs bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk – Manchester, Warwick (NAIC) en Londen – met bijkomende sites in Shannon (Ierland,) Portland (VS), Boedapest (Hongarije) en Shanghai (China). 

Ons huidige gamma omvat zowel zuiver elektrische wagens als oplaadbare hybrides (PHEV) en ‘mild hybrids’ (MHEV), evenals de nieuwste diesel- en benzinemotoren. Overal ter wereld is er vraag naar onze toonaangevende Jaguar- en Land Rover-producten en in 2020 verkochten we 425.974 wagens in 127 landen.

Jaguar heeft doorheen zijn bestaan altijd auto’s geproduceerd die getypeerd zijn door de combinatie van luxe en comfort met een uitgesproken sportiviteit en dynamische rijeigenschappen en vooruitstrevende technologie. De rijbeleving die een bestuurder aan boord van een Jaguar ervaart, is wat het merk dan ook uniek maakt. Zo was Jaguar trouwens het eerste merk ooit dat een prestigieuze, volledig elektrische prestatie-SUV aanbood: de Jaguar I-PACE. 

Land Rover van zijn kant is wereldmarktleider in luxe-SUV’s met zijn drie Range Rover-, Discovery- en Defender-families.

In het voorjaar van 2021 heeft Jaguar Land Rover onder de noemer ‘Reimagine’ besloten om de toekomst van moderne luxe te herschrijven door middel van design, via zijn twee sterk verschillende Britse merken. Met tastbare duurzaamheid als leidraad zal Jaguar Land Rover uitgroeien tot een alerte ontwerper van ‘s werelds meest verleidelijke luxewagens en services voor de meest veeleisende klanten. Die strategie werd uitgewerkt om nieuwe maatstaven te creëren voor de milieu-, maatschappij- en gemeenschapsimpact van een luxebedrijf.

Centraal in onze ‘Reimagine’ strategie staat de elektrificering van de merken Land Rover en Jaguar met twee duidelijke en sterk verschillende persoonlijkheden. Alle Jaguar- en Land Rover-modellen zullen tegen het einde van dit decennium verkrijgbaar zijn in een zuiver elektrische uitvoering. Dit is het begin van de reis die het bedrijf onderneemt om tegen 2039 netto emissievrij te worden in zijn toeleveringsketen, producten en activiteiten.

Tegen het midden van het decennium zal Jaguar een wedergeboorte hebben ondergaan om uit te groeien tot een zuiver elektrisch luxemerk met een spectaculair nieuw gamma van verleidelijke designs en baanbrekende technologieën van de volgende generatie. Jaguar stelt zich tot doel om het leven buitengewoon te maken door spectaculaire auto-ervaringen te creëren die klanten het gevoel geven uniek te zijn en beloond te worden.

Jaguar Land Rover is sinds 2008 een volwaardige dochteronderneming van Tata Motors, waarin Tata Sons de grootste aandeelhouder is. Om zijn visie op moderne luxemobiliteit met vertrouwen te kunnen waarmaken, zal het bedrijf nauwer samenwerken en meer kennis uitwisselen met ondernemingen uit de Tata-groep zelf. Het ultiem te bereiken efficiëntie bestaat erin om de duurzaamheid te verhogen, de emissies terug te dringen en beste praktijken op het vlak van toonaangevende technologieën, data en softwareontwikkeling te delen.

Thierry Bolloré, CEO Jaguar Land Rover, aan het woord:

Jaguar Land Rover is uniek in de wereldwijde autosector. Als ontwerper van weergaloze modellen biedt het merk een ongeëvenaard inzicht in de toekomstige luxebehoeften van zijn klanten, een emotioneel rijk erfgoed, een uitgesproken Britse geest en een ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldspelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata-groep. We hebben zoveel ingrediënten binnen onze groep. Het is een unieke kans: anderen moeten het stellen met externe partnerschappen en compromissen, maar wij hebben een wrijvingsloze toegang die ons in staat zal stellen om met vertrouwen en snel vooruit te komen

We gebruiken die ingrediënten vandaag om onze activiteiten, onze twee merken en de klantenervaring van morgen opnieuw uit te vinden. Dankzij de ‘Reimagine’ strategie kunnen we ons unieke karakter meer dan ooit versterken en vieren. Samen kunnen we een nog duurzamere en positievere impact creëren op de wereld rondom ons.

Als mensgerichte onderneming kunnen en willen we veel sneller gaan en met een duidelijk doel voor ogen om de moderne luxe niet alleen opnieuw uit te vinden, maar ze ook toe te passen op twee sterk verschillende merken. Merken die emotioneel unieke designs aanbieden, kunstwerken zelfs, maar dan met geconnecteerde technologieën en verantwoorde materialen die samen de lat op het vlak van bezitservaring hoger leggen. We creëren een nieuwe, moderne luxe door design
.”

N. Chandrasekaran, Voorzitter van Tata Sons, Tata Motors en Jaguar Land Rover Automotive plc:

Met de ‘Reimagine’-strategie kiest Jaguar Land Rover voor een aanzienlijke versnelling, in harmonie met de visie en duurzaamheidsprioriteiten van de bredere Tata-groep. Samen zullen we Jaguar helpen om zijn potentieel te realiseren, de tijdloze aantrekkingskracht van Land Rover te versterken en samen een symbool van een echt verantwoordelijke onderneming te worden voor onze klanten, de maatschappij en de planeet.
  • BEDRIJFSWAARDEN

    Om te garanderen dat we altijd ook echt bieden wat we beloven, houdt iedereen bij Jaguar zich aan deze eenvoudige maar treffende waarden.

  • KWALITEIT EN BETROUWBAARHEID

    Ontdek hoe kwaliteit en betrouwbaarheid een integraal deel uitmaken van elke Jaguar.

Het bekijken van video’s, die in dit gedeelte van onze website worden weergegeven, vereist het gebruik van cookies. Als u deze inhoud wilt bekijken, moet u uw cookievoorkeuren aanpassen om toestemming te geven voor de volgende soorten cookies:
  • FUNCTIONELE COOKIES