Met de Mild Hybrid technologie (MHEV) van Jaguar wordt op intelligente wijze energie teruggewonnen die normaal gezien verloren zou gaan bij het afremmen. Deze wordt vervolgens toegepast om het vermogen van de motor te verhogen voor een grotere efficiëntie.

mild hybrid MHEV icon

HOE WERKEN SEMI-HYBRIDE MODELLEN?

Onze Mild Hybrid modellen (MHEV) combineren op slimme wijze de efficiënte Ingenium benzine- of dieselmotor van Jaguar met een krachtige accu, zodat de motor kan worden uitgeschakeld wanneer de auto uitrolt, afremt of stilstaat. Energie die normaal verloren zou gaan bij afremmen wordt verzameld en opgeslagen om intern te worden hergebruikt.

a distinctive drive icon

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN EEN SEMI-HYBRIDE AUTO?

De geraffineerde elektrische aandrijflijn van een MHEV zorgt voor een lagere CO2-uitstoot en een zuiniger brandstofverbruik, ideaal in druk stadsverkeer waarin de Stop/Start-functie veelvuldig wordt gebruikt. Wat prestaties betreft, genereert het hogere vermogen van de motor een krachtige, lineaire acceleratie vanuit stilstand.

Closeup of XF Grill

WELKE IS GESCHIKT VOOR U?

Beantwoord 5 korte vragen over uw rijgewoonten om te zien of u voor uw volgende Jaguar het beste een volledig elektrisch, plug-in hybrid-, diesel- of benzine-model kunt kiezen.

HOEVEEL KILOMETER RIJDT U PER JAAR?

WAT IS UW GEMIDDELDE AFSTAND PER RIT?

WELK TYPE RITTEN LEGT U GEWOONLIJK AF?

KUNT U ALTIJD THUIS OF OP HET WERK OPLADEN?

RIJDT U GEREGELD (D.W.Z. MINIMAAL EEN KEER PER MAAND) ZEER LANGE RITTEN (D.W.Z. MEER DAN 300 KILOMETER)?

WIJ ADVISEREN: BENZINE

BENZINE

Onze benzinemodellen zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral kortere ritten maken en gewoonlijk minder op snelwegen rijden. Al onze benzinemodellen maken gebruik van de nieuwste technologie, inclusief benzinepartikelfilter, om emissies te verlagen.

  • Uitstekend geschikt voor dynamisch rijden met hoge prestaties
  • Gewoonlijk meer geschikt voor kortere ritten in de stad dan dieselmotoren
  • Voldoet aan de EU6-uitstootnorm met toonaangevende technologie voor het verlagen van emissies
  • De semi-hybride benzinemotoren van Jaguar bieden een verbeterd brandstofverbruik

  • Meer CO₂-uitstoot dan dieselmotoren

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

WIJ ADVISEREN: DIESEL

DIESEL

Al onze modellen met een nieuwe Jaguar dieselmotor zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral langere ritten maken op snelwegen en af en toe in de stad rijden. Al onze dieselmodellen zijn uitgerust met dieselpartikelfilters (DPF) en AdBlue (DEF - Diesel Exhaust Fluid) om te voldoen aan strenge voorschriften en lagere uitlaatemissies.

  • Verbruiken doorgaans minder brandstof dan benzinemotoren
  • Bieden vaak meer koppel bij lage toeren, ideaal voor snelwegen, trekken van een trailer en offroad-rijden.
  • Voldoen aan de EU6-uitstootnorm, met circa 15% minder CO₂-uitstoot dan benzinemotoren^
  • Diesels zijn tot 25% zuiniger dan benzinemotoren^

  • Een nieuwe diesel is mogelijk niet het meest efficiënt als u alleen korte ritten maakt of vooral in steden rijdt

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

WIJ ADVISEREN: VOLLEDIG ELEKTRISCH (BEV - BATTERY ELECTRIC VEHICLE)

VOLLEDIG ELEKTRISCH (BEV - BATTERY ELECTRIC VEHICLE)

Onze volledig elektrische SUV, de Jaguar I-PACE, wordt aangedreven door twee elektromotoren en een accu. Hij biedt een opwindend, bijna geruisloos en emissievrij rijgedrag, en kan worden opgeladen via stopcontact, laadpaal en regeneratief remmen.

  • WLTP-actieradius tot 470 km* met één volledige acculading
  • Acceleratie 0-100 km/h in 4,8 seconden
  • Lagere kilometerkosten in vergelijking met benzine of diesel
  • Aanzienlijke fiscale voordelen
  • Toegestaan in lage-emissiezones

  • Voor de snelste manier om thuis op te laden, raden wij een professioneel geïnstalleerde thuislader aan
  • Voor het installeren van een thuislader is een privéparkeerplek vereist

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

WIJ ADVISEREN: PLUG-IN HYBRIDE (PHEV)

PHEV (PLUG-IN HYBRID ELECTRIC VEHICLE)

Dankzij technologie die naadloos schakelt tussen elektro- en benzinemotor zijn Jaguar PHEV's bijzonder geschikt voor dagelijks woon-werkverkeer en emissievrij rijden in de stad in de EV-modus (nl. 100% elektrisch).

  • Geen uitlaatemissies in de EV-modus (100% elektrisch)
  • Lagere kilometerkosten in vergelijking met benzine of diesel
  • Overschakelen op de benzinemotor voor langere ritten
  • Eenvoudig op te laden via stopcontact of laadpaal

  • Voor de snelste manier om thuis op te laden, raden wij een professioneel geïnstalleerde thuislader aan
  • Voor het installeren van een thuislader is een privéparkeerplek vereist

ANDERE TE OVERWEGEN KEUZE

BENZINE

Onze benzinemodellen zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral kortere ritten maken en gewoonlijk minder op snelwegen rijden. Al onze benzinemodellen maken gebruik van de nieuwste technologie, inclusief benzinepartikelfilter, om emissies te verlagen.

DIESEL

Al onze modellen met een nieuwe Jaguar dieselmotor zijn de ideale keuze voor bestuurders die vooral langere ritten maken op snelwegen en af en toe in de stad rijden. Al onze dieselmodellen zijn uitgerust met dieselpartikelfilters (DPF) en AdBlue (DEF - Diesel Exhaust Fluid) om te voldoen aan strenge voorschriften en lagere uitlaatemissies.

VOLLEDIG ELEKTRISCH (BEV - BATTERY ELECTRIC VEHICLE)

Onze volledig elektrische SUV, de Jaguar I-PACE, wordt aangedreven door twee elektromotoren en een accu. Hij biedt een opwindend, bijna geruisloos en emissievrij rijgedrag, en kan worden opgeladen via stopcontact, laadpaal en regeneratief remmen.

PHEV (PLUG-IN HYBRID ELECTRIC VEHICLE)

Dankzij technologie die naadloos schakelt tussen elektro- en benzinemotor zijn Jaguar PHEV's bijzonder geschikt voor dagelijks woon-werkverkeer en emissievrij rijden in de stad in de EV-modus (nl. 100% elektrisch).

JAGUAR SEMI-HYBRIDES (MHEV)

JAGUAR F-PACE

Mild Hybrid-technologie en luxe prestaties komen samen. De Jaguar F-PACE is een opwindende combinatie van dagelijks gebruiksgemak, dynamische wendbaarheid en spectaculair design.

The rear angle of a Jaguar E-PACE as it drives on an open road through a desert landscape

JAGUAR E-PACE

Onze eerste compacte SUV, met zijn opvallende designdetails en efficiënte semi-hybride technologie onder de motorkap, is de perfecte combinatie van sportieve wendbaarheid en dagelijkse efficiëntie.

JAGUAR XE

De semi-hybride technologie tilt onze meest geavanceerde en efficiënte sportsedan naar een nieuw niveau van raffinement en prestaties.

Jaguar XF

JAGUAR XF

De luxe business sedan met een karakteristiek ontwerp en dynamische rijeigenschappen. Nu met semi-hybride technologie voor nog grotere efficiëntie tijdens elke rit.

BLIJF ELEKTRISCH ONTDEKKEN

Electric I-pace

UITLEG OVER VOLLEDIG ELEKTRISCHE AUTO’S (BEV)

De volledig elektrische technologie van Jaguar biedt sportieve prestaties zonder emissies.

Front view of Jaguar E-PACE

UITLEG OVER PLUG-IN HYBRIDES (PHEV)

Profiteer van de flexibiliteit van elektriciteit voor dagelijks woon-werkverkeer en een benzinemotor voor langere ritten.

Jaguar Land Rover Limited streeft er voortdurend naar om de specificaties, het design en de productie van haar auto's, onderdelen en accessoires te verbeteren, en er vinden derhalve voortdurend wijzigingen plaats. Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen door te voeren zonder voorafgaande kennisgeving.

 

*Officiële brandstofverbruikscijfers: n.v.t. (niet van toepassing); gecombineerd energieverbruik voor de I-PACE: 22,0-25,1 kWh/100 km CO2-uitstoot: 0 g/km EV-actieradius: tot 470 km De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen conform de EU-wetgeving, met een volledig opgeladen accu. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real-world'-omstandigheden kunnen verschillen. Energieverbruikscijfers en actieradius kunnen variëren al naargelang factoren als rijstijl, weersomstandigheden, traject, wegenstaat, belading van het voertuig, gemonteerde velgen, banden, opties en accessoires en de staat van de accu. De actieradius is bepaald met een productiemodel over een standaardroute.

 

Klik hier om de I-PACE WLTP-waarden te bekijken

 

^CO2-uitstoot, brandstof- en energieverbruikscijfers en actieradius kunnen variëren al naargelang factoren als rijstijl, weersomstandigheden, traject, wegenstaat, belading van het voertuig, gemonteerde velgen, banden, opties en accessoires en de staat van de accu.